چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: اساتید همواره با مطالعه علم خود را به روز کنند تا توانایی پاسخ به شبهات جدید را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، محمد شفیق، عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان مازندران، در جمع اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) آمل به مناسبت آغاز سال تحصیلی، خطاب به اساتید بیان کرد: همواره با مطالعه علم خود را به روز کنید تا توانایی پاسخ به شبهات جدید را داشته باشد.

عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: از بهترین راه های موثر در یادگیری، ارائه جزوه ای از مبانی کلی درس توسط استاد است که در ابتدای سال تحصیلی، در اختیار طلاب قرار دهد تا آنها با مباحث اولیه درس آشنا شوند. این امر سبب سهولت در یادگیری فرد خواهد شد.

شفیق اظهار کرد: لازم است استاد با مدیریت زمان، مدیریت کلاس و خلاقیت در نحوه تدریس، در مخاطب انگیزه لازم را ایجاد نموده و جهت ایجاد تنوع حین تدریس از پاورپوینت استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: هر مبحثی نیاز به یک مقدمه دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود؛ بعد از آن باید وارد بحث اصلی درس و محتوا به همراه مثال شوند و در پایان کلاس نتیجه گیری از درس ارائه شود.

عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران به بیان تاثیر لحن صدا و کلام استاد پرداخت و اظهار کرد: امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه بر فصاحت و بلاغت کلام تاکید داشته اند و ضروری است یک استاد برای پیشگیری از خستگی مخاطب لحن صدای خود را تغییر دهد و تن صدای او آرام و یکنواخت نباشد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha