دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: علما و روحانیون جدای از اینکه باید نقش دینی خود را در جامعه داشته باشند، باید در ایجاد امید و اعتماد در اجتماع نیز تاثیرگذار باشند و جوانان را نسبت به آینده امیدوار کنند، زیرا دشمن به دنبال ایجاد جو بی اعتمادی و یأس در بین نسل نوجوان و جوان کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه، اظهار داشت: نگاه انسان به مسایل پیرامون خود باید از روی بینش و بصیرت باشد، انسان موجودی متفکر شناخته شده است، بنابراین باید اشتباهاتش بسیار پایین باشد.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: با وجود این ، دیده می‌شود که برخی از افراد یا از روی نادانی یا از روی بی‌توجهی به معنویات دست به کارهایی می‌زنند که باعث زیر سئوال رفتن جایگاه والای انسان می‌شود.

وی در ادامه توجه به همنوعان را از صفات انسان‌های برجسته و خداشناس دانست و افزود: انسان موجودی اجتماعی آفریده شده و از همین رو هرگز نمی‌تواند جدا از جامعه و دیگران زندگی کند، بنابراین برای داشتن یک جامعه سالم و رو به کمال نیازمند گذشت و اخلاق هستیم.

ماموستا خدایی خاطر نشان کرد: در این سال‌ها مشکلاتی باعث شده است که مردم در تنگنا باشند، این مشکلات هم زمینه خارجی دارند و هم داخلی و البته رفع این مشکلات غیرممکن نیست و باید با رسیدن به خودباوری این مشکلات را برطرف کنیم و اجازه ندهیم که آنها بر روحیه ما تاثیر منفی بگذارند.

امام جمعه شهرستان بانه در ادامه یادآور شد: علما و روحانیون جدای از اینکه باید نقش دینی خود را در جامعه داشته باشند، باید در ایجاد امید و اعتماد در اجتماع نیز تاثیرگذار باشند و جوانان را نسبت به آینده امیدوار کنند، زیرا دشمن به دنبال ایجاد جو بی اعتمادی و یأس در بین نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha