یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سیدجمال حسینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه اربعین زمینه و بستری برای وحدت جهان اسلام است، گفت: باید نگاه ما به اربعین حسینی جامع و جهان شمول باشد.

حجت الاسلام سیدجمال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: اربعین در ظاهر یک حرکت است، ولی در باطن خود سرشار از معانی مختلف و متعالی است.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: گردهمایی بزرگ اربعین حسینی در سال های اخیر بازخوردهای بسیاری در جهان داشته است و هر سال با حضور میلیونی برگزار می شود و امروز به جایگاهی رسیده است که حتی دیده می شود از پیروان دیگر ادیان هم در آن شرکت می کنند.

وی ادامه داد: امسال هم مانند سال های گذشته دستگاه های تبلیغاتی دشمنان برای حاشیه سازی علیه اربعین حسینی ساکت نبودند و ساعت های زیادی از پخش برنامه های خود را به این امر اختصاص دادند و با امیدی واهی درصدد بودند که با ایجاد حاشیه هایی، اربعین را محدود کنند، بنابراین از هر اهرامی برای رسیدن به این نیت خویش بهره بردند ولی دوباره جواب شان را از مسلمین و عاشقان اهل بیت علیهم السلام گرفتند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از سوی دیگر به مانند سال های گذشته شاهد فعالیت گروه ها و نحله های منحرف هم بودیم که داشتند به نوعی با سخنان عوام فریبانه هم جایگاه اربعین را تقلیل دهند و هم اینکه بین برادران دینی اختلاف بیندازند و بارزترین نمونه آن فعالیت فرق ضاله شیرازی و... بود که تلاش زیادی داشتند بین اهل سنت و تشیع اختلاف ایجاد کنند.

استاد حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: با وجود تلاش ها برای ایجاد شائبه ناامنی در عراق برای زائرین کربلا و... امسال هم حرکت عظیم اربعین با شکوه خاصی برگزار شد و این حرکت عظیم پیام های بسیار مهمی به جهان استکبار مخابره کرد.

وی با اشاره به اینکه اربعین زمینه و بستری برای وحدت جهان اسلام است، گفت: اربعین یک حرکت دینی، معنوی و سیاسی است که استمرار آن می تواند راهکارهای برون رفت جهان اسلام از وضعیتی که امروز دشمنان برای آن ایجاد کرده اند را بازتعریف کند، بنابراین باید نگاه ما به راهپیمایی اربعین حسینی تک بُعدی نباشد بلکه باید دید ما به این رویداد عظیم، جامع و جهان شمول باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha