پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدعلی نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد گفت: اربعین ظرفیت‌های عظیمی دارد و هر سال این ظرفیت‌ها برای جهانیان بیشتر نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: وعده‌های خداوند مبنی بر حکومت صالحان بر زمین در حال تحقق و به نمایش درآمدن است.

وی افزود: به‌همین علت در این مقطع از تاریخ دشمن از اربعین هراس دارد و تلاش می‌کند تا از طریق رسانه‌های خود نسبت به کاهش عظمت مانور ۳۰ میلیون نفری اربعین اقدام می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ترس دشمن از اربعین را به علت افزایش باور ما نسبت به حقیقت بزرگ اربعین دانست و تصریح کرد: اربعین فطرت‌ها را توحیدی می‌کند و به‌پاخاستن مظلومان، وحدت ملت‌ها به‌ویژه ایران و عراق را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به میهمان‌نوازی عراقی‌ها در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی یادآور شد: دشمن به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق است، اما این حضور تمام نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سبک زندگی مؤمنانه در اربعین حسینی اظهار داشت: دشمن به‌دنبال افزایش شکاف و کینه‌توزی بین مسلمانان است.

وی گفت: حضور مؤمنانه و عاشقانه مردم در صحنه اربعین حسینی دستاورد سپردن کارها و امور به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد: اربعین نشان داد ملت‌ها با همدیگر مشکلی ندارند و اختلاف‌های احتمالی نتیجه تلاش‌های دنیامحوران و دشمنان است.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی نشانه بالندگی، حفظ ارزش‌ها، از جان گذشتگی و ایثارگری‌های مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دولت‌ها از دوران دفاع مقدس الگو و درس بگیرند تا امور راحت‌تر پیش برود و فقط به‌عنوان یک دوران ثبت تاریخ نشود.

وی با اشاره به فراوانی دستاوردهای جنگ تحمیلی یادآور شد: انسان‌ها تفکر، ایمان و سبک عمل خود را با دفاع مقدس متناسب کنند و اجازه ندهند این دوران کم‌رنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: امروز دشمن رو به ضعف است، آمریکا دیگر قدرت سابق را ندارد و صهیونیست‌ها با ترس و وحشت عربده‌کشی می‌کنند.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و تلاش برای مستحکم کردن پایه‌های جمهوری اسلامی گفت: دولت باید مقاوم و مستحکم بر روی خواسته‌های ایرانیان بماند و راه خود را دنبال کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، تعرض در اماکن بدون رضایت تولیت را غصب اعلام کرد و گفت: برخی برای تولیت‌ها، حقوق‌ مالکیتی در نظر نمی‌گیرند و باید مراقب باشیم گرفتار حرام شرعی نشویم.

وی افزود: براساس آیه‌های قرآن، باید در تمامی امور، فعالیت‌ها و روند زندگی به‌صورت عدل‌محور و ترازو محور عمل و حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: امروز در فضای مجازی به شایعه‌پراکنی، لکه‌دار کردن چهره‌ها و نشر دروغ محض پرداخته می‌شود و عده‌ای ساده‌انگارانه همه‌چیز را باور می‌کنند.

وی یادآور شد: در این‌گونه فضاهای آلوده باید ابتدا همه چیز به حساب ناباوری باشد، تا پس از اثبات هر کدام از موارد، آن را باور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در دهه آخر ماه صفر، نسبت به توجه بیشتر برگزاری روضه‌ها، شرکت در مراسم اربعین و حضور در موکب‌ها توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha