یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / مصاحبه با لیالی با موضوع امام خمینی (ره)

حوزه/عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: بی شک از جمله نشانه ها و مقدمات تحقق عصر ظهور حضرت ولی عصر(عج)، جهانی شدن پیام پیاده روی اربعین حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر این که بحمدالله و به کوری چشم دشمنان، سال به سال بر عظمت پدیده پیاده روی اربعین حسینی افزوده می گردد، ابراز داشت: هرچند بعضی از مورخین، تاریخچه اربعین را به حدود ۲۰۰ سال قبل می دانند اما به نظر می رسد که این سخن دقیقی نیست، چرا که از تعابیر اهل بیت(ع) مشخص می گردد که این مساله از پیاده روی جناب جابر و عطیه بعد از واقعه عاشورا شروع شده و امروز به جایی رسیده ایم که چنین عظمت کم نظیری در عرصه جهانی را نظاره گر هستیم.

وی افزود: این وعده حضرت حق است که نور امام حسین(ع) به عنوان شاخص بزرگ جبهه حق و حقیقت، خاموش شدنی نیست کما این که یکی از نشانه های بارز این مسئله را ما در پیاده روی بیش از ۲۵ میلیون انسان محب و عاشق در چنین ایامی شاهد می باشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اظهار داشت: در واقع هر چه زمان می گذرد مشخص می شود که یکی از نشانه ها و مقدمات عصر ظهور حضرت مهدی موعود(ع)، جهانی شدن پیام پیاده روی اربعین است و لذا ما به عنوان شیعه و محب حضرات معصومین(ع) باید در مسیر معرفی و تبیین هر چه بهتر و بیشتر این مساله بکوشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: به کوری چشم دشمنان اهل بیت(ع)، مستکبران عالم و صهیونیست های جنایتکار و مرتجعین وهابی منطقه، روز به روز بر عظمت پدیده بزرگ پیاده روی اربعین افزوده می شود و این حقیقت مسلمی است که امروز از زبان بزرگترین اندیشمندان و استراتژیست های آمریکایی و اروپایی نیز بیان می شود.

وی افزود: پیاده روی اربعین حسینی، مصداق بارز قدرت نرم شیعه در دوران غیبت امام زمان(عج) می باشد و بر این اساس تبیین ابعاد مختلف این مسئله یکی از مهم ترین رسالت های منتظران ظهور را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha