پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موقت

حوزه/ امام جمعه موقت خرم آباد گفت: اربعین حسینی، حماسه‌ای جهانی و اوج اقتدار و وحدت جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام بهروز شمسی‌فر امام جمعه موقت خرم آباد امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای الغدیر شهرستان، با اشاره به نقش و جایگاه راهپیمایی و همایش بزرگ اربعین حسینی در جهان اظهار داشت: اربعین حسینی، حماسه‌ای جهانی و اوج اقتدار و وحدت جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه امروز همایش اربعین حسینی در جهان خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب است، افزود: همه ادیان و ابرقدرت‌ها نمی‌توانند حتی ذره‌ای از این حماسه را خلق کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین، برکات متعددی دارد، گفت: این حماسه عظیم دارای اثرات فردی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری در راستای خودسازی و انسان سازی بشریت است.

حجت الاسلام شمسی فر یادآور شد: وحدت و همدلی بین مسلمین جهان و حتی ارادتمندان خاندان اهل بیت(ع)، اعلام بیعت با امام عصر(عج) و ترویج مکتب اهل بیت(ع)، از دیگر برکات حماسه اربعین حسینی در عرصه بین‌المللی است.

وی با قدردانی از مردم عراق در تکریم، پذیرایی و اسکان زائران اهل بیت(ع)، گفت: مسئولان کشور عراق باید با تلاش زیرساخت‌های لازم را برای عبور و مرور مردم در سال‌های آتی فراهم کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به فرا رسیدن ۳۱ شهریورماه، آعاز هفته دفاع مقدس گفت: امنیت و آسایش امروز ما مرهون جانفشانی رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است و باید دستاوردهای دوران دفاع مقدس با محتوا و تلاش روز افزون به نسل جوان معرفی شود.

حجت الاسلام شمسی‌فر در پایان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha