دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ امام جمعه بیرجند گفت: تجمع بزرگ مسلمانان به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، خط و نشان دوباره برای بدخواهان اسلام و جبهه‌های استکباری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد، اظهار داشت: مرز دیانت، میزان دوستی و دشمنی است که جابر بن انصاری اولین زائر امام حسین(ع) آن را ترسیم کرد و امروز به مسأله مهمی در عدالت‌خواهی تبدیل شده است.

وی افزود: کسی که عشق به امام حسین(ع) داشته باشد، ظالم در دل او جای ندارد و هر کسی به عمل قومی راضی باشد، در کار آنها شریک است پس دوست‌دار اباعبدالله(ع) شریک عمل ظالمان نیست.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: روزی در پیش است که دیگر چیزی برای انسان خاصیتی ندارد، فقط قلب سلیم و سالم به دادرس انسان می‌آید که مطیع حق باشد، زیرا این قلب پذیرای ظلم و نفاق نیست.

وی یادآور شد: حواسمان باشد که در آزمایش‌های آخرالزمانی به نفس رها نشویم و در مقطعی که همه ظلم و کفر در مقابل اسلام قرار گرفته است، معین حق باشیم و معین ظلم نباشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در بحث جهاد تبیین، مردم و مسئولان با احساس وظیفه بیشتر در مقابل تحریف‌ها و فتنه‌ها، پیروزی اسلام را بر کفر و نفاق رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه بیست و سوم ماه صفر سالروز شهادت عمار یاسر در جنگ صفین است، گفت: شاخصه عمار از مهمترین مسایلی است که امروز در دنیای ما کاربرد دارد و آن بصیرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عمار یاسر نماد بصیرت است، گفت: آنهایی که راه دیگر را رفتند و با خاندان پیغمبر جنگیدند و جنگ صفین، نهروان و جمل را به راه انداختند، با وجود آنکه نماز می‌خواندند و مستحبات را انجام می‌دادند اما چون بصیرت نداشتند، در مقابل جبهه حق قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: سیستم حکومتی یک بحث است، اما مردم آنچه را رقم می‌زنند، مرکب است و این طور نیست که مردم قبل انقلاب طاغوتی و بعد از انقلاب، اسلامی شدند، بنابراین مردم ربطی به طاغوت ندارند، این موضوع در دوران جاهلیت هم‌ صدق می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: با مبعوث شدن پیامبر اسلام(ص) همه مسلمان نشدند، زیرا اگر این اتفاق رخ می‌داد، این همه آیه قرآن در مورد نفاق نداشتیم.

وی افزود: وقتی حکومت و حاکمیت دست طاغوت است، فقط از امکانات برای فساد جامعه لجام‌گسیخته استفاده می‌کند، اما وقتی حکومت دست انسان‌های صالح باشد، آسیب‌ها کم می‌شود، اما بر نمی‌افتد، پس در جامعه ترکیبی زندگی می‌کنیم و نیازمند بصیرت هستیم.

خطیب جمعه بیرجند گفت: در آن زمان عده‌ای به اسم اسلام، اما علیه اسلام به میدان آمدند، با پیغمبر و فرزندان او جنگیدند اما نماز اول وقت می‌خواندند و لذا عده‌ای فریب می‌خورند، همانند داعش که با اسم مسلمانی آمده و همه را از سر راه خود بر می‌دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در مقابل آن مردم ایران اسلامی که بعد ۴۴ سال این همه توطئه‌ و شیطنت غرب را درک کردند، اما به خاطر تقوایی که دارند همچنان پای کلمة الله و حقانیت حق و انقلاب ایستادند و این موضوع قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha