دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عراق

حوزه/ محمد صادق الهاشمی تحلیلگر عراقی طی یادداشتی نوشت: مردم ایران جریان رسانه ای گسترده ای را با شعار «شکراً للعراق» و «شکراً حبیبی» راه اندازی کردند، در مقابل ما به شما می گوییم: از ما تشکر نکنید، زیرا صاحب خانه از اعضای خانواده تشکر نمی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در سال های اخیر مراسم اربعین حسینی جلوه های زیبایی از وحدت میان مسلمانان جهان بویژه دو کشور ایران و عراق را به تصویر کشیده است. شاید کمتر کسی فکر می کرد که دو کشوری که در سه دهه گذشته با توطئه دشمنان جهان اسلام درگیر جنگی ناخواسته شدند، امروز بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شدند و این وحدت، الفت و دوستی به مذاق بسیاری از دشمنان محور غربی و عربی خوش نمی آید.

در همین راستا « محمد صادق الهاشمی» تحلیلگر عراقی طی یادداشتی با عنوان « شکراً حبیبی» به بیان این روابط دوستانه پرداخته است:

از زمان آغاز مراسم اربعین در سال جاری، عبارت ها و سخنان درخشان مقامات و مردم ایران در تمجید از سخاوت، کَرَم و وفاداری مردم عراق، توانایی آنها در حفظ شعائر مذهبی، خدماتی که ارائه می دهند و میهمان نوازی بی نظیر در شبکه های مجازی و رسانه های مختلف منتشر شده است.

این سخنان در احساسات دو ملت تاثیرات فراوانی داشت، امام خامنه ای (دام ظله) به مصرعی از شعر المتنبی اشاره کرد که «اذا انت اکرمت الکریم ملکته»، و ما به ایشان می گوییم ای کریم، ای عزیز، آری ما و شما مالک وجدانهای بیدار و متحدی هستیم که سرنوشت مشترکی را در سایه اسلام و تشیّع دارند و مالک جامعه ای هستیم که خون علی (علیه السلام) و حسین (علیه السلام) در آن جریان دارد.

مردم ایران جریان رسانه ای گسترده ای را با شعار «شکراً للعراق» و «شکراً حبیبی» راه اندازی کردند، رئیس جمهور ایران در این کمپین شرکت دارد و همه رسانه های ایرانی آن را پوشش می دهند، و ما به شما می گوییم: از ما تشکر نکنید، زیرا صاحب خانه از اعضای خانواده تشکر نمی کند [اشاره به این ضرب المثل عربی در مورد میهمان نوازی: ای میهمان عزیز، وقتی به خانه ما وارد شوی، تو صاحب خانه ای و ما نزد تو میهمانیم]

سرزمین کربلا، سرزمین امام حسین(علیه السلام) است، و همه ما فرزندان و خدمتگزاران و نان خوران او هستیم.

جناب آقای آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی در عراق با توییت های خود والاترین نمادها و عبارتها را در مورد تکریم و تقدیر ملت و مسئولین ایرانی از ملت عراق به رشته تحریر در آورد، به خصوص در توییت اخیر که در خطاب به ملت عراق گفت: «شما ملتی سخاوتمند هستید که شایسته بالاترین تقدیر و تشکرید.»

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز با انتشار توییت های مهمی توانست یک جریان هماهنگ را در رسانه های جمهوری اسلامی ایجاد کند. به خصوص با این عبارت که تاکید کرده بود: «ملت عراق سنگ تمام گذاشت و ما از آنها متشکریم.»

لیست بلند بالایی از مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی ایران پیام های محبت و تشکر و تقدیر خود را از ملت عراق منتشر کرده و از حسن نیّت و فداکاری، از خودگذشتگی، اخلاق عالی و میهمان نوازی بی نظیر ملت عراق در استقبال از زائران تشکر کردند.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، این است که با این همبستگی برادرانه میان ملت های عراق و ایران، دوران کینه توزانی که مخالف اتحاد و پیشرفت شیعیان زیر لوای امام حسین(علیه السلام) هستند، پایان یافته است.

آری، دوران دشمنان مبغض پایان یافته و آنها جایی جز زباله دان تاریخ ندارند، در حالی که امت بزرگ تشیّع در حال آماده شدن برای اعلام قدرت و عزت و ظهور است.

سخاوت ملت عراق نیز پرتویی از عشق به شیعیان است که از عطر خون امام حسین(علیه السلام) و شهدا و قهرمانانی که در مسیر ایشان در طول تاریخ در خاک عراق به شهادت رسیدند، به خصوص شهید سلیمانی و شهید ابومهدی آموختند.

با حضور این خیل عظیم زائران اربعین، تمام معادلات تغییر کرده و تاریخ صفحه جدیدی را آغاز می کند و اکنون دوران ظهور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha