سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1044679
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
حجاب

حوزه/ مخالفان جمهوری اسلامی با ایدئولوژی های مختلف از مجاهدین خلق و کومله گرفته تا واشنگتن و تل آویو و ایضا مخالفان داخلی ، روی مسئله اجرای حجاب اسلامی مانور جدی می دهند زیرا عمومی ترین مسئله ای که می تواند نیمی از جامعه را به حرکت علیه نظام درآورد حجاب بوده و مخالفت با آن راحت ترین راه نافرمانی عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، علیرضا تقوی نیا در یادداشتی با اشاره به اهمیت و چرایی حجاب آورده است:

در روزهای اخیر پس از مرگ یک دختر جوان پس از به کما رفتن در کلاس آموزشی و توجیهی پلیس امنیت اخلاقی تهران، بحث های زیادی در فضای مجازی علیه گشت ارشاد و تاکید مسئولان جمهوری اسلامی بر اجرای این دستور قرآن انجام شده و نکاتی نیز به ذهن نگارنده می رسد که آن را با خوانندگان محترم در میان می گذارد.

۱) رعایت حجاب اسلامی از نصوص (دستورات صریح خداوند) است و در آیه هایی از قرآن مانند آیه ۳۰ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب و... برآن تاکید شده است .

در نتیجه جمهوری اسلامی به عنوان نظامی که دال مرکزی گفتمان آن اجرای احکام و قواعد اسلامی است و ایدئولوژی اش بر این مبنا گذاشته شده، در صورتی که از اجرای این دستور قرآنی کوتاه بیاید، از حیّز انتفاع ساقط شده و کارکرد اسلامی آن زیر سئوال می رود و از اساس دیگر نمی تواند ادعا کند جمهوری اسلامی است.

۲) به باور راقم این سطور ، اتحاد جماهیر شوروی در ۲۶ دسامبر ۱۹۹۱ از بین نرفت، بلکه تاریخ فروپاشی آن را باید سال ۱۹۸۵ یعنی زمانی که گورباچف پروستریکا (اصلاحات اقتصادی) را اعلام کرد دانست. زیرا در پروستریکا رهبر شوروی پذیرفت که سوسیالیسم محض و سیستم اشتراکی دیگر جواب نمی دهد و باید مالکیت خصوصی را به رسمیت بشناسد.

پس دال مرکزی گفتمان مارکسیست-لنینیست ها که بر اجرای سوسیالیسم و حتی فراتر از آن فتح کمونیسم (برداشته شدن دولت و اداره امور به صورت اشتراکی توسط کارگران دچار آگاهی شده از نظر مارکس) بود از اساس مردود دانسته شد و ناکارآمدی آن رسما اعلام گردید.

در نتیجه باید گفت کوتاه آمدن جمهوری اسلامی از مسئله حجاب اثری همانند پروستریکا در شوروی دارد و به عبارتی کوتاه آمدن از اجرای احکام اسلامی است و کارکرد این نظام را به عنوان سیستمی که قرار بود اسلام را پیاده کند ، از اساس دچار خدشه و ایراد می کند .

۳) نکته دیگر اینست که مخالفان جمهوری اسلامی با ایدئولوژی های مختلف از مجاهدین خلق و کومله گرفته تا واشنگتن و تل آویو و ایضا مخالفان داخلی ، روی مسئله اجرای حجاب اسلامی مانور جدی می دهند زیرا عمومی ترین مسئله ای که می تواند نیمی از جامعه را به حرکت علیه نظام درآورد حجاب بوده و مخالفت با آن راحت ترین راه نافرمانی عمومی است .

خرید و نگهداری سگ، تبلیغ مصرف مشروبات الکلی، سکس خارج از چارچوب خانواده و ... از جمله راه‌های دیگری است که دستگاه های تبلیغاتی تمدن غرب در دستور کار خود قرار داده اند برای تهی ساختن اذهان عمومی ایرانیان از ایدئولوژی اسلامی و تضعیف باورهای آنان نسبت به لزوم پیاده سازی اسلام در جامعه و کار ویژه های نظام جمهوری اسلامی که نتیجه اش سستی اساس و بنیان این نظام خواهد شد.

اگرچه دستگاه ایدئولوژیک قدرتمند جمهوری اسلامی تاکنون توانسته است گفتمان این نظام را باز تولید کند و آن را به بخش وسیعی از جامعه انتقال دهد و آنان را در حمایت از نظام و رعایت دستورات اسلامی ثابت قدم نگه دارد و به نوعی در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه نماید، لکن تلاش های تمدن غرب برای به زانو درآوردن این نظام اسلامی همزمان با فشار اقتصادی ، هجوم نرم از طریق القای فرهنگ و ایدئولوژی خود به اذهان ساکنان ایران از طریق بستر مجازی و رسانه های جمعی است.

همان کاری که در شوروی با موفقیت انجام گرفت و صف خریداران کاست های موسیقی های پاپ و راک و ویدیوهای فیلم های هالیوودی و ساندویچ مک دونالد به عنوان نمادهای فرهنگ و تمدن آمریکایی به کیلومترها می رسید.

در نتیجه این‌ نکته خاطرنشان می گردد که جمهوری اسلامی راهی ندارد جز این که بر مسئله حجاب و اجرای سایر احکام عمومی اسلامی پای فشاری نماید، زیرا کوتاه آمدن از آن در نهایت فروپاشی این نظام را در پی خواهد داشت و مدافعان و حامیان جمهوری اسلامی این نکته را باید مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha