پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: عده ای بیان می کنند، چرا خداوند همه را مؤمن خلق نکرد تا این همه جنگ و تفرقه در دنیا نباشد، اما پاسخ آن است که هیچگاه قدرت خداوند از حکمتش پیشی نمی گیرد و هر کار خداوند حکمتی عظیم دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان مبلّغ دینی و هیئتی که در حسینیه بنی فاطمه(س) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا هرگز برای تشکر دنیایی و قدردانی مردم از آنها، در میادین دفاع مقدس و مبارزه با دشمن حاضر نشده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم صبر و شکر زیاد از نشانه های افرادی است که در میدان مبارزه با طاغوت و دشمن حضور پیدا کرده و پیروز می شوند، گفت: در آیات قرآن کریم ذکر شده «إِنَّ فِی ذَلِکَ لاَیَات لِّکُلِّ صَبَّار شَکُور» که در معنای این صبار و شکور بودن نظرات مختلفی آمده، عده ای معتقدند این صبر و شکور بودن لازمه پیروزی در مقابل طاغوت است، برخی صبور بودن را به پیش از مبارزه و شکور بودن را به بعد از خاتمه مبارزه مربوط می دادنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: شهدای اسلام و انقلاب، همه در میادن مبارزه بادشمن پیروز شدند و هم بواسطه شهادت خود به پیروزی نهایی رسیدند، لذا صبور بودن و شکور بودن از خصایص شهدا است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: اگر به جنگ های دنیا نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اسلام و مسلمان هیچ گاه آغاز گر جنگ نیست؛ خصیصه طاغوت و استکبار جهانی، جنگ افروزی است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: براین اساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نه تنها صبر کنار نرفت، بلکه بیشتر هم نیاز هست، چون دشمنان دست از توطئه چینی علیه اسلام و مسلمانان برنمی دارند.

وی با تاکید بر اینکه این نظریه که صبر در سختی ها و شکر در راحتی ها برقرار است، با قرائت فرازی از زیارت عاشورا مبنی بر «اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلی مُصابِهِمْ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ» گفت: بنابراین فراز دعا، این نظریه اشتباه است، صبر کردن و شکر خدا در همه حالات حتی سختی ها نیز بر مومن فرض است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طبق آنچه از تاریخ به ما رسیده است، حضرت سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا آیات سوره مبارک آل عمران را قرائت کردند، این سوره مملو از عبرت های عاشورا است.

وی با بیان اینکه در فراز و نشیب‌ها افراد باطن خود را نشان می‌دهند از این رو جنگ یکی از مصلحت‌های خداوند است، گفت: زمان جنگ و حضور در میادین مبارزه یکی از عرص هایی است که افراد با ایمان قوی و ضعیف مشخص می شوند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: جبهه استکبار جهانی بر این تصور بود که با درگیر کردن نظام جمهوری اسلامی به جنگ تحمیلی آسیب های مادی زیادی به نظام وارد می کند، اما شکوفا شدن ایمان‌ها، تقویت روح‌ها و سیر معنوی در لوای جنگ تحمیلی رخ داد، ایثارگری های بی بدیل در سایه دفاع مقدس شکل گرفت که حتی با هزاران ساعت سخنرانی هم حاصل نمی شد.

وی با اشاره به اینکه ایثار نفس، زمانی ایجاد می شود که معرفت به خدا پیدا کرده و فقط خدا را در نظر دارد و به خویشتن خویش توجه نمی کند، گفت: امروز هم بعد از گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نیازمند صبر و شکرگزاری بیشتر هستیم، چرا که دشمن ذلت و خواری خود را در مقابل ایران اسلامی دیده است.

استاد حوزه ادامه داد: عده ای بیان می کنند، چرا خداوند همه را مومن خلق نکرد تا این همه جنگ و تفرقه در دنیا نباشد، اما پاسخ آن است که هیچگاه قدرت خداوند از حکمتش پیشی نمی گیرد و هر کار خداوند حکمتی عظیم دارد، لذا مقاومت در برابر سختی ها و جنگ ها از آزمایش های الهی است که نیازمند صبر و شکرگزاری است.

وی در پایان متذکر شد: امروز نیز باید صبور و شکرگزار باشیم و در برابر توطئه ها مقاومت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha