پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامہ امین شہیدی

حوزه/ رئیس حزب امت واحده پاکستان گفت: اربعین تنها یک گردهمایی سالانه یا پیاده روی از نجف تا کربلا نیست بلکه سفری معنوی و مملو از آگاهی و معرفت است که انسان در این سفر از پستی به بلندی پرواز می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، کنفرانس «امام حسین (ع)، نماد وحدت» در کربلا برگزار شد که در آن علما و اندیشمندانی از سراسر جهان شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان در این کنفرانس ضمن تشریح اهداف اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین تنها یک گردهمایی سالانه یا پیاده روی از نجف تا کربلا نیست بلکه سفری معنوی و مملو از آگاهی و معرفت است که انسان در این سفر از پستی به بلندی پرواز می‌کند و خود را از لحاظ روحی و جسمانی پاک می سازد.

وی با تبیین اهداف عالی اربعین تاکید کرد: هدف اصلی اربعین رسیدن به آن نظام جهانی است که زمام آن در دست امام زمان(عج) باشد. وجود امام، امید را در دل مستضعفان عالم ایجاد می کند و برای مستکبرین چون خاری در چشم است.

وی با اشاره به چالش های دشمن تصریح کرد: افرادی سعی می کنند به اهداف عالی اربعین حسینی لطمه بزنند و آن را مورد هدف قرار دهند و مردم را از این اجتماع بی‌نظیر و پیام های بیکران امام حسین (ع) دور کنند. لذا باید با بصیرت به این جنبه توجه داشت و در این مسیر خود را چنین آماده کرد که امام زمان(عج) نیز افتخار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha