یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی گفت: تشریح برکات و دستاوردهای دفاع مقدس از جمله مهم ترین مصادیق جهاد تبیین به خصوص در شرایط کنونی به شمار می رود.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با نگاهی به بیانات و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی در می یابیم که دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی از آموزه ها و معارفی است که نه تنها در سال های جنگ تحمیلی بلکه برای امروز ما نیز مملو از درس های بسیار مفید و کاربردی است و مهم این است که این گنجینه ها به درستی و بر اساس اقتضائات روز استخراج شده و به بهره برداری لازم برسد.

وی افزود: این که مقام معظم رهبری در سال های اخیر به شکل مستمر بر اهمیت جهاد تبیین تأکید می فرمایند باید توجه داشت که حقیقتاً یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین، تشریح برکات و دستاوردهای دفاع مقدس است.

این کارشناس فرهنگی همچنین گفت: ۸ سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، ایثار و فداکاری ملت بزرگ ایران است؛ ملتی که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن عزیزش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در دست یابی به اهداف شومش ناکام گذاشت.

وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ابزار هنر و رسانه برای تبیین سال های دفاع مقدس بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس باید حقایق ناب دفاع مقدس به گوش مردم به خصوص نسل جوان برسد و در این رابطه نیاز به یک مجاهدت بزرگ احساس می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha