جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر:یادواره لاله های روشن در دانشگاه ازاداسلامی کاشان

حوزه / فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولان هر خدمتی که به مردم می‌کنند، جهاد فی سبیل الله است، زیرا تمام شهدا به عشق مردم به شهادت رسیدند و کوچکترین بی‌تفاوتی به مردم خیانت بزرگی به دین و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، هم‌زمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، روز ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی و در آغاز سال تحصیلی، با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، جمعی از دانش آموزان، مسئولان و روحانیون همایش ملی سردار بی سر شهید حاج ابراهیم همت ظهر امروز در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

سردار محمود چهار باغی همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، به نقش حضرت امام(ره) در احیای دین در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) زمانی قیام کردند که جامعه دچار بی‌بند و باری شده بود و دین جایگزین حکومت پهلوی شد.

وی افزود: دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی جبهه حق علیه باطل، با عملیات‌ مختلف مانند طبس همه کار کردند تا انقلاب شکست بخورد و زمانی که موفق نشدند، صدام را تا دندان مسلح و روانه مرزها کردند.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به خیال خام نیروهای بعثی برای برگزار کردن جشن پیروزی در تهران، خاطر نشان کرد: با ورود ارتش بعثی، شهرهای ایران را یکی پس از دیگری تصرف و به نزدیکی دزفول، اهواز و اندیمشک آمدند و پیش قراولان صدام سراغ جاده تهران را می‌گرفتند و اعلام کردند چند روز دیگر جشن پیروزی در تهران خواهیم گرفت اما با فرمان امام راحل، عقب رانده شدند.

وی تصریح کرد: در عملیات فتح المبین و بیت المقدس، ۳۷ هزار اسیر از عراق گرفتیم و بیشترین تجهیزات توپخانه، تانک و اسلحه را از این ارتش به غنیمت گرفتیم و پس از آن با عملیات‌های طریق القدس و ثامن الائمه عراق به مرزهای کشورش بازگشت.

سردار چهار باغی با اشاره به اینکه تمام دنیا در جنگی نابرابر بر علیه ما بودند، عنوان کرد: آزادگان سرفراز ما سال‌ها زندان‌های عراق را تحمل و سر تعظیم برابر بعثی‌ها پایین نیاورند و این مقاومت بسیجی‌هایمان افتخاری بزرگ برای انقلاب بود.

وی با بیان اینکه کشور ما فقط امروز تحریم نشده است، اظهار داشت: ایران اسلامی از همان ابتدای انقلاب تحریم بود و زمانی که عراقی‌ها با موشک، تهران، اصفهان، دزفول و اهواز را می‌زدند مردم شهرهای ما بر روی خاک‌ها و خرابه‌ها رفته می‌گفتند موشک جواب موشک، اما متاسفانه موشکی در کار نبود.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این عظمت شهدا است که جبهه مقاومت، حزب‌الله، حشد الشعبی و دفاع وطنی در سوریه تشکیل شده و دشمنان می‌بینند که بسیجیان و مسلمانان را نمی‌توانند محدود کنند.

سردار چهار باغی یادآور شد: دشمن می‌خواست بشار اسد را برای ضربه زدن به ایران از بین ببرد و با تشکیل داعش و نیروهای مسلح به عراق آمد، اما حاج قاسم سلیمانی شیرمردی از نسل فرماندهان هشت سال دفاع مقدس مانند شهید همت، خرازی، صیادشیرازی و باکری قد علم کرد و در مقابل دشمن در سوریه و عراق ایستاد و یک قطره از سپاه بیکران سپاه پاسداران را با خود به آنجا برد.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح ابراز داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، واژه‌ای داشتیم به نام شیران روز و زاهدان شب که حاج قاسم مصداق این جمله بود و در روز مانند شیری در مقابل دشمن و در شب زاهد الله بود.

وی افزود: در شهر حلب ۱۵ روز در محاصره کامل دشمن بودیم و شهید سپهبد سلیمانی می‌توانست با بالگرد از محل خارج شود، اما از محاصره خارج نشد و تا پایان محاصره کنار نیروها ماند.

سردار چهارباغی، تاکید کرد: مسئولان هر خدمتی که به مردم می‌کنند، جهاد فی سبیل الله است، زیرا تمام شهدا به عشق مردم به شهادت رسیدند و کوچکترین بی‌تفاوتی به مردم خیانت بزرگی به دین و انقلاب است و لذا مسئولان در هر لباس و مسئولیتی که باشند، بدانند حاج قاسم چشم فتنه‌ای به نام داعش را در سوریه و عراق درآورد که از تمام دنیا تشکیل شده بود.

وی مطرح کرد: اگر به سوریه و عراق نمی‌رفتیم، باید در همدان، اهواز و کرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم، اما برخی نمی‌فهمند که با کمترین هزینه امنیت را به کشور دادیم، زمانی که جنوب و شمال حلب آزاد شد، حاج قاسم گفت، باید به سمت شرق برویم و دیرالزور، بوکمال و تدمر که بخش وسیعی بود را آزاد کنیم، تا راه زمینی تهران، بغداد و دمشق باز شود و اینگونه شد.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ترامپ فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم، جبهه مقاومت از هم می‌پاشد اما اشراف عملیاتی نداشت و حاج قاسم را ناجوانمردانه در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

سردار چهارباغی بیان کرد: پیکر مطهر حاج قاسم، داخل خاک نرفته بود که پایگاه عین الاسد به صورت فنی و تخصصی موشک‌های ایرانی آمریکایی‌ها را در بهت فرو برد و ترامپ چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت، و فهمید غلطی نمی‌توانست بکند.

وی با قدردانی از تحمل مردم در شرایط سخت اقتصادی، ابراز داشت: مردم کشورمان در این شرایط سخت اقتصادی مقاومت کردند، زیرا هر کشوری در هر کجای جهان این همه تحریم می‌شد، حتما کشور ساقط شده بود، اما مردم با حداقل‌های زندگی با دشمن مقابله کردند و پیروز شدیم.

سردار چهارباغی به نقش مردم کاشان در حمایت از پشتیبانی جنگ اشاره و تصریح کرد: شهرستان کاشان علاوه بر داشتن بیشترین فرماندهان در دوران دفاع مقدس، توانست رتبه اول پشتیبانی از جنگ در کشور را نیز به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه دو تن از جانشین‌های شهید همت بچه‌های کاشان بودند، خاطر نشان کرد: شهید عباس کریمی بلافاصله پس از شهادت شهید همت در جزیره مجنون و شهید اکبر زجاجی نیز بعد از شهادت ایشان به عنوان فرماندهان لشکر حضرت رسول(ص) انتخاب شدند و مهمترین عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس را انجام دادند.

سخنرانی امام جمعه، گلباران و عطر افشانی گلزار سه شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، برپایی نمایشگاه عکس «سلطان طوس» برگزیده عکس عکاسان مشهور کشور در حال و هوای آستان ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، مسابقه دلنوشته با شهید همت، فال شهدایی و تقدیر از دانش آموزان برگزیده دبیرستان نمونه دولتی سپیده کاشانی از برنامه‌های جانبی این همایش یک روزه بود.

انتهای پیام. /

بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مردم، خیانت بزرگی به دین و انقلاب است

بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مردم، خیانت بزرگی به دین و انقلاب است

بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به مردم، خیانت بزرگی به دین و انقلاب است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha