شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست " رسالت دانشگاهیان در جهاد تبیین " در ارومیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: جریان تحریف بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام کار خود را با کنار زدن امامت که جانشین الهی نبی مکرم اسلام بود و جایگزین کردن خلافت بجای آن، شروع کرد و در زمان معاویه نیز به سلطنت موروثی تغییر شکل داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید پورعلی شامگاه شنبه در مراسم شب وفات نبی مکرم اسلام که در مسجد یازهرا(س) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه باید به زندگی ائمه معصومین به عنوان عبرت و الگوی زندگانی خودمان نگاه کنیم، اظهار داشت: همه زندگی ائمه معصومین از پیامبر اسلام تا دوران غیبت، یک حرکت واحد بود که برای پیاده و تثبیت کردن اسلام روش‌های متعددی را پیموده است.

وی افزود: اگر به زندگی ائمه به صورت جداگانه و فرد به فرد نگاه کنیم، دچار تناقض‌های رفتاری خواهیم بود اما اگر آن را به عنوان یک انسان ۲۵۰ ساله تحلیل کنیم متوجه می‌شویم که اهل بیت(ع) برای پیاده کردن اسلام روش‌های متعددی را پیموده‌اند و لذا صلح امام حسن مجتبی(ع)، قیام سیدالشهدا(ع)، و بقیه رفتارهای ائمه(ع) در همین جهت بوده و به هیچ وجه تناقضی در رفتارهای آن‌ها وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به جریان تحریف در طول تاریخ، اضافه کرد: جریان تحریف بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) کار خود را با کنار زدن امامت که جانشین الهی نبی مکرم اسلام بود و جایگزین کردن خلافت بجای آن، شروع کرد و در زمان معاویه نیز به سلطنت موروثی تغییر شکل داد.

وی ادامه داد: جریان تحریف برای این که بتواند کار خود را در جهت فراموشی غدیر و کارساز بودن دسیسه‌های منافقین پیش ببرد، در نخستین ساعات وفات پیامبر، ارتحال حضرت را نیز منکر می‌شدند و می‌گفتند، پیامبر مثل حضرت عیسی(ع) عروج کرده و به زودی به زمین بر می‌گردد.

حجت الاسلام پورعلی عنوان کرد: توصیه پیامبر اکرم به مسلمین، تبعیت از ثقلین بود اما با توجه به نفوذ جریان نفاق و تحریف در بین مسلمانان، عملا بعد از وفات پیامبر این وصیت بزرگ نبی مکرم اسلام روی زمین ماند و لذا ائمه معصومین در برابر جریان تحریف دو وظیفه عمده تبیین درست معارف دینی و معرفی شاخصه‌های امام را بر عهده داشتند.

وی گفت: قرآن یک متن است و لذا هر کسی می‌تواند آن را مطابق با میل خود تفسیر کند، اما تفسیر و تبیین واقعی آن نزد امام و ائمه بود که امت از آن غفلت کردند، حتی به گونه‌ای که در اثر ورود جریان تحریف و نفاق به این امر، اسلام را برای مردم وارونه بیان کردند و ائمه برای این که اسلام از دست تحریف مصون بماند، روش‌های متعددی از جمله قیام، جنگ، صلح و تربیت شاگردان را طی کردند.

مسئول موسسه کلام حوزه علمیه ارومیه تاکید کرد: ائمه معصومین در کنار تبیین شاخصه‌های امام و خصوصیات آن، وظیفه داشتند خود امام را نیز به مردم معرفی کنند و البته تبیین حقیقی اسلام و امامت انسان کامل زمانی محقق می‌شد که بتوان حکومت اسلامی را تشکیل داد و لذا ائمه در جهت تشکیل حکومت الهی حرکت می‌کردند.

وی افزود: حکومت اسلامی، دست معاندین و منفعت طلب‌ها و منافقین را از اسلام می‌برید و به همین دلیل در طول تاریخ بزرگترین دشمنان اهل بیت، افراد منافق، منفعت طلب و مستکبرین بودند و امروز هم می‌بینیم همان جریان استکبار بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی و امت اسلام است و از پیاده روی اربعین که بزرگترین نماد مبارزه با استکبار است واهمه دارد.

حجت الاسلام پورعلی اضافه کرد: در اسلام داشتن ایمان به خداوند کافی نیست بلکه مبارزه با طاغوت و استکبار هم لازمه ایمان به خداوند است و لذا اگر حضرات معصومین با جریان نفاق و استکبار به مبارزه بر نمی‌خواستند، هرگز مورد ظلم وجور قرار نمی‌گرفتند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha