پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیانیه

حوزه/ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر در کشور آورده است: جریان‌های فرصت طلب وابسته و هوادار ضد انقلاب ملحد، سعی کرده و می‌کنند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه‌هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختار شکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در بیانیه‌ای آشوب و اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

ایران اسلامی همواره با اقتدار بر مصائب فائق آمده و هوشیاری مضاعف ملت پرسشگر و مطالبه‌گر، مادامی که در چارچوب قانون و اخلاق به مسیر متعالی خویش ادامه دهد، قطعا ادامه دهنده نفس انقلاب اسلامی و رکن اصلی صیانت از هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اما اگر ساحت این رفتار معقولانه با فتنه دشمنان داخلی و خارجی مبدل به نوعی آشوب و برهم زدن امنیت جامعه گردد، کارکرد عقلایی خویش را از دست داده و تبدیل به اغتشاشی می‌شود که نخستین ثمره آن سلب آسایش جامعه و رکود در حرکت توسعه می‌گردد، توسعه به معنای تعالی اندیشه‌های ناب اسلامی - ایرانی و آسایشی که در آن احترام به قانون و تکریم کرامت انسان‌ها در احترامی متقابل نهفته باشد.

حادثه‌ای تلخ که چندی پیش با مرگ خانم مهسا امینی شهروند جوان سقزی اتفاق افتاد و در فضای جامعه ما، چالشی نا خواسته را رقم زد، گرچه با توجه و پیگیری ویژه مسئولین همراه شد، اما برخی حواشی تلخ و زیان بار را برای مردم و امنیت جامعه ایجاد نمود.

متاسفانه در حالی که مسئولین با جدیت در حال حقیقت‌یابی و ابهام زدایی از ماهیت ماجرا بوده و هستند، برخی جریان‌های فرصت طلب وابسته و هوادار ضد انقلاب ملحد، سعی کرده و می‌کنند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاشگری و برنامه‌هایی ضد دینی و ضد ملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختار شکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند، که هجمه بالای این حرکات را با لجن پراکنی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و ایجاد جو روانی مخرب در معابر عمومی توسط اشخاصی فرصت طلب، نه مطالبه‌گر شاهدیم.

تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشور عزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی، مطمئنا برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه گرایانه نیست و همراهی رسانه‌های بیگانه و تشویق و تأیید دولتمردان آمریکایی و صهیونیستی و هم چنین منافقین و گروهک‌های تجزیه طلب، از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد ملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسئول، از آنان می‌خواهد هرچه سریعتر، تدابیر قانونی لازم را اعمال و آرامش را به جامعه بازگردانند.

قطعاً نفس سربازان متعهد و ملبس به صیانت از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی عمل به قانون، رفتار توام با ملاطفت، پاسخگویی صریح و شفاف و احترام به حرمت والای انسانی برگرفته از اخلاق حسنه اسلامی است و عمل منطبق بر این رفتار و صفات حسنه، قطعا زدودن فرصت ایجاد فتنه توسط دشمن در جنگ روانی و تبلیغات سوء با اطلاع رسانی به موقع و مصلحت اندیشی موثر خواهد بود.

از عموم هم استانی‌های عزیز بالاخص هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران متدین، غیور و فهیم که با هوشیاری، جبهه دشمن را شناخته و ضمن ابراز نفرت، از این حرکت‌های معلوم الحال دوری کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

قطعا جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار بیداری اسلامی با بیش از ۴ دهه تجربه گرانسنگ مردم سالاری دینی نشان داده که جامعه‌ای دین باور و دارای غیرت اسلامی را در بطن خویش داشته که هر گونه حرکت‌های مذبوحانه، نظام اسلامی را از پیگیری مقتدرانه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی‌اش بازنخواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha