شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم افتتاح آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مقاومت

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی زمینه را برای فعالیت اجتماعی بانوان فراهم کرده است، گفت: در همین جمعی که امروز در این جا جمع شده‌ایم چندین نفر از بانوان که به عنوان مدیر کل در حال خدمت هستند، حضور دارند و این بهترین بیان برای اثبات این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مقاومت، با بیان اینکه امروز ذهن و افکار جوامع، تولید ارزش افزوده می‌کند، اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان سرمایه جوامع بشری از آن یاد می‌شود نه نفت، بلکه فکری است باعث می‌شود از نفت ارزش افزوده برای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کشوری که علم داشته باشد، قدرتمند خواهد بود، گفت: کشوری می‌تواند در برابر قدرت‌های زورگو ایستادگی کند که توانمند باشد، در غیر اینصورت و در کشور ضعیف، بستر برای رشد هیچ کس فراهم نخواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی یک شرکت‌ درآمدش به اندازه کل بودجه یک کشور است، یادآور شد: برخی از شرکت‌ها با خلاقیت و برنامه ریزی و با طرح ریزی مناسب توانسته‌اند به تولید ثروتی عظیم دست پیدا کنند که این ناشی از همان فکر و ذهن خلاق یک انسان است.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان در برابر علم و آموزش باید کرنش داشته باشند، خاطر نشان کرد: هر چه انسان بخواهد مدارج علمی بالاتری را کسب کند، لازمه آن احترام به معلم و استادش است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان احترام به معلم را احترام به علم خواند و گفت: ارزش قائل شدن برای علم، انسان را ارتقاء می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی زمینه را برای فعالیت اجتماعی بانوان فراهم کرده است، مطرح کرد: در همین جمعی که امروز در این جا جمع شده‌ایم چندین نفر از بانوان که به عنوان مدیر کل در حال خدمت هستند، حضور دارند و این بهترین بیان برای اثبات این موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی، مبنایش بر حفظ کرامت انسان‌ها بوده و هست، اظهار داشت: اگر مسئله حجاب مطرح می‌شود برای این است که خدای نکرده بانوان در جامعه، همانند جامعه غربی، به ابزاری تبدیل نشوند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از دنیا رفتن بانوی کرد برای همه ما تلخ بود، گفت: کدام انسان با وجدانی می‌تواند از این اتفاق خوشحال شود، جز کسی که می‌خواهد از این داستان برای اهداف پلید خود سو استفاده کند و لذا شاهد هستیم که دشمن به ظاهر اظهار ناراحتی می‌کند، اما در اصل ناراحت نیست چرا که بستری برای سو استفاده‌اش فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید نحوه صحیح مطالعه را به دانش آموزان، آموزش دهد، مطرح کرد: روش مطالعه هر درس، با درس دیگر متفاوت است و خوب است که آموزش و پرورش برای آنکه از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری کند، روش مطالعه صحیح را به دانش آموزان، آموزش دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha