شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قریشی

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آینده کشور بر عهده شما دانش آموزان است و باید سرنوشت کشور را رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ ایثار و مقاومت که در محل مدرسه عاطفه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس، تمام سختی‌ها را به جان خریدند تا عزت را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند و یاد شهدا و رزمندگان نباید در جامعه فراموش شود.

امام جمعه ارومیه افزود: مسئله تعلیم و تربیت و علم آموزی در دین و فرهنگ ما از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که اولین آیاتی که به پیامبر اکرم(ص) نازل شد، از جنس علم و خواندن بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه انسان به چیزهای با ارزش قسم یاد می‌کند، خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم، به وسیله‌ای که انسان با آن علم می‌آموزد قسم یاد کرده است.

وی یادآور شد: معجزه پیامبر اکرم(ص) از جنس علم و کتاب است و خداوند تبارک و تعالی در ابتدایی ترین آیاتی که بر پیامبر نازل کرده است، ایشان را امر به خواندن و نوشتن می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایات موجود در مورد علم آموزی و اهمیت آن، گفت: بر اساس روایات، تفکر یک ساعت عالم بالاتر از هفتاد سال عبادت یک عابد است و همچنین اگر کسی از دنیا برود و از آن یک ورق نوشته علمی جا بماند، آن نوشته در روز قیامت، بین آن فرد و آتش دوزخ حائل می‌شود.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: آینده کشور اکنون بر عهده شما دانش آموزان است و شما باید سرنوشت کشور را رقم زنید و این حاکی از مسئولیت سنگین شما دارد.

وی ادامه داد: در زمان پهلوی، کشور ما از استقلال سیاسی برخوردار نبود و شاه مملکت را دیگران انتخاب می‌کردند، در حالیکه نظام جمهوری اسلامی این استقلال را به ایران بخشید و سخنرانی عزتمندانه رییس جمهور در سازمان ملل گواهی بر این موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: امروز که رژیم صهیونیستی و آمریکا بدنبال سانسور شدید سردار سلیمانی و تفکر آن در جهان هستند و حتی از انتشار تصاویر ایشان در فضای مجازی واهمه دارند، رئیس جمهور کشورمان با نشان دادن عکس این شهید والامقام در سازمان ملل، تبلیغ جهانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha