دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی

حوزه/ امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آمریکایی ها از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۵۰ زن را با شلیک مستقیم گلوله توسط پلیس کشته اند و حالا همین ها برای این اتفاق فوت بانو امینی در کشور ما آشوب ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد در جمع نمازگزاران احمدآباد مشیر، با توصیه به تقوای الهی، ایام حزن و اندوه آخر ماه صفر(رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام) راتسلیت گفت.

وی، با اشاره به جریان های اخیر در کشور، آن را تأسف بار خواند و گفت: به هر حال هر یک از ایرانیان چه خانم و چه آقا برای ما محترم و دارای ارزش هستند و از درگذشت یک بانو متأسف و متاثریم و یک مسیر قانونی باید طی شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، با اشاره به غوغای دشمنان در رسانه های بیگانه و ماهواره ای، اظهار داشت: خود آمریکایی ها از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۵۰ زن را با شلیک مستقیم گلوله توسط پلیس کشته اند و حالا همین ها برای این اتفاق فوت بانو امینی در کشور ما آشوب ایجاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، با تقدیر و تشکر از مدافعان امنیت به ویژه نیروی انتظامی، اذعان کرد: نیروی انتظامی در این ایام مورد بی مهری جمع معدود و محدودی از مردم و فریب خوردگان قرار گرفت و هدف از این جریانات حرمت شکنی نسبت به قانون، قرآن، پرچم جمهوری اسلامی و شخصیت های مقدس ما از جمله پیامبر اسلام، است.

وی ادامه داد: دومین هدف دشمنان انقلاب را تحت الشعاع قرار دادن جریان اربعین و سفر ریاست جمهوری است و سومین هدف نیز مجازات ملت ایران برای پیوستن به عضویت دائم کشورمان در سازمان همکاری‌های شانگهای است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، از رئیس جمهور در سازمان ملل به خاطر سخنرانی بسیار روشنگرانه، مدافعانه و در حقیقت عمل به جهاد تبیین تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بیان کرد: حرکت هایی که در حال حاضر توسط برخی انجام می شود اعتراض نیست بلکه اغتشاش است و باید قانون محور باشد و اگر نسبت به قانون اعتراضی وجود دارد باید از مجرای قانونی وارد شد.

وی اظهار داشت: روایتی در صفحه ۷۹ اصول کافی جلد دوم آمده که پیامبر اسلام (ص) فرمودند؛ انسان ها نسبت به مسیر هدایت و ضرارت به چهار دسته تقسیم می شوند؛ یا همیشه در مسیرهدایت که معصومین از این دسته اند، یا همیشه در مسیر ضرارتند یا هدایت بعد از ضرارت را می پذیرند که این ها حسن عاقبت دارند.

نسبت به علمای سوء در فضای مجازی هوشیار باشیم

وی افزود: در ادامه این روایت دسته ای یا ضرارت بعد از هدایت را می پذیرند که این ها سوء عاقبت دارند و این دسته از انسان ها خیلی خطرناک هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، تصریح کرد: دسته ای که ضرارت بعد از هدایت را پذیرا می شوند با الفاظ هدایتی، ضرارت را به مردم القا می کنند و متشابهات را در جامعه پراکنده و تردید را در دل مردم ایجاد می نمایند و سرگردانی را ترویج و در جامعه بدعت گذاری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، ادامه داد: این دسته علاوه بر تکذیب آیات قرآن حتی طغیان و فتنه در جامعه ایجاد می کنند و اسلام نسبت به عالمان سوء و کسانی که مرتد هستند خیلی سخت برخورد کرده و فرموده عالمان سوء خطرناکند و با مرتد باید با اشد مجازات برخورد کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام که عالمان سوء را بدتر از سپاه یزید معرفی می کنند، ادامه داد: متأسفانه امروز در فضای مجازی و بعضی موضوعات برخی مرتدین و علمای سوء که یا ارتداد از اسلام و انقلاب و یا ارتداد از ارزش ها دارند، فعالیت می کنند که باید هوشیار بود.

دفاع مقدس عامل تحرک، پویایی و پیشرفت ملت ایران

امام جمعه بخش مرکزی یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود به روح ملکوتی شهدا و ادای احترام به مقام ایثارگران و خانواده های شهدا، سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس را دارای نکات بسیار ارزشمندی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با طرح این سؤال «چرا اصولا دفاع را باید به عنوان دفاع مقدس دانست و آن را گرامی بداریم؟»، افزود: دفاع مقدس مظهرعقلانیت انقلابی و مدیریت جهادی و دفاع مقدس مظهر مقاومت اسلامی و انسجام ملی است.

وی، خاطر نشان کرد: دفاع مقدس عامل تحرک، پویایی و پیشرفت ملت ایران در عرصه های مختلف بوده است و دفاع مقدس توانسته روح استکبار را در جامعه مستکبران به زمین بزند.

مسجد، مدرسه، منزل (خانواده) و بسیج را به هم پیوند بزنیم

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش، بازگشایی مدارس را یادآور شد و گفت: تقدم تربیت بر تعلیم و واداشتن دانش آموزان به فکر و اندیشه و ارزش های اسلامی و ارتباط دانش آموزان با خانواده و الگوهای خانوادگی تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی تصریح کرد: اگر بخواهیم به الگوهای تربیتی ارزشمند دست پیدا کنیم باید مسجد، مدرسه، منزل (خانواده) و بسیج را به هم پیوند بزنیم که در پیوند این چهار رکن اثرات تربیتی، فردی و اجتماعی ارزشمندی نمود پیدا می کند و تربیت صحیح صورت می گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha