دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه مقاله نویسی

حوزه/ کارگاه مقاله نویسی، داده آوری و داده پردازی، جهت ارتقای سطح مهارت طلاب مشغول به تدوین مقالات پایانی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) شهر ورزنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم رمضانیان استاد حوزه علمیه خواهران، امروز در کارگاه مقاله نویسی، داده آوری و داده پردازی، که با هدف ارتقاء سطح مهارت طلاب مشغول به تدوین مقالات پایانی، مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) شهر ورزنه برگزار شد، با اشاره به چگونگی تدوین ساختار مقاله، چگونگی گردآوری اطلاعات و روش‌های تنظیم و تدوین مطالب، اظهار داشت: در ابتدا محقق باید پیرامون موضوع خود به مطالعه بپردازد و با مطرح کردن سوالات مختلف و گوناگون، مسئله تحقیق را خرد نموده و با دسته بندی سوالات و تعیین عناوین فرعی و زیرمجموعه‌های آن، اقدام به گردآوری اطلاعات نماید.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه با اشاره به روش‌های منبع یابی، به بیان نحوه فیش برداری و نکاتی که در این امر باید مورد دقت و توجه قرار گیرد پرداخت و گفت: در امر فیش نویسی و گردآوری اطلاعات باید فیش‌ها به خوبی دسته بندی و شماره گذاری شود و کاملا مشخص گردد که هر فیش مربوط به چه سوال و تحت کدام عنوان فرعی مقاله قرار می‌گیرد تا محقق در پردازش و تدوین متن مقاله دچار مشکل نگردد.

رمضانیان همچنین چگونگی تنظیم اطلاعات و قرار دادن فیش‌ها در کنار هم و به نتیجه رساندن مطالب گردآوری شده را با ذکر مثال توضیح داد و نحوه استفاده از مطالب فیش‌ها را، در نقل قول‌های مستقیم و غیر مستقیم تشریح کرد.

همچنین شیوه ارجاع منابع در پاورقی و بیان مشخصات منبع مورد استفاده در فهرست منابع، و چگونگی قرار دادن نقل قول‌های مستقیم و غیر مستقیم در متن، از دیگر مواردی بود که در جلسه مطرح شد و سؤالات طلاب پیرامون این موارد پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha