سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رویکرد اصلی در حوزه های علمیه خواهران، توجه ویژه به زن و خانواده باشد

حوزه/ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان همدان در پیامی آغاز سالتحصیلی جدید حوزه‌ علمیه خواهران را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، معصومه ناطقی خمسه سرپرست حوزه علمیه خواهران استان همدان، در پیامی آغاز سالتحصیلی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را به طلاب، کادر و اساتید مدارس علمیه خواهران استان همدان تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر ساله با آغاز سال تحصیلی جدید دروازه‌های هدایت و نور به روی طلاب و اساتید و کادر مدارس علمیه گشوده و حرکتی دوباره در مسیر پیشرفت علمی و رشد و تعالی در جامعه آغاز می‌شود، حرکتی که هیچگاه متوقف نشده و تنها به تناسب شرایط تغییر کرده است.

با عرض تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، نکاتی را خدمت طلاب و اساتید ارجمند یادآور می‌شوم.

۱- رشد و نشاط پژوهشی و فرهنگی در کنار تحصیل علوم حوزوی بویژه بر مدار اندیشه‌ها و آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای(دامت برکاته) که سرمایه اصلی در این نظام مقدس می‌باشد، موجب بالندگی و پویایی بیش از پیش حوزه‌های علمیه خواهران است. از این رو دست‌یابی به این مهم نیازمند اخلاص، پشتکار و جدیت لازم است و موجب تولید علم و ایجاد حرکت‌های جریان ساز عظیم فرهنگی و در سطح بین المللی خواهد بود.

۲- افق بلند و متعالی حوزه‌های علمیه خواهران، دستیابی به مرجعیت علمی با رویکرد مسائل زنان و خانواده می‌باشد، زیرا تغافل از حوزه زن و خانواده، موجب ورود دشمن در این عرصه و انتقال ارزش‌های پوچ و غربی به سبک زندگی افراد می‌شود و لذا نقش مؤثر حوزه‌های علمیه خواهران در خط دهی، هدایت و تبیین الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، به ویژه در عرصه زن، خانواده و تربیت نسل آینده بی‌بدیل است.

۳- مدارس علمیه خواهران نقش کلیدی و محوری در تربیت طلاب ایفا می‌کنند، بنابراین لازم است سیاست‌ها و فعالیت‌ها در مدارس، برنامه محور و بر اساس اقتضائات بومی مدارس رقم بخورد و سند ۱۴۱۴ در همه آن‌ها لحاظ شود.

در پایان تعجیل در فرج مولایمان حضرت ولی‌عصر(عج) و توفیق روزافزون، عزت و سربلندی همه خدمتگزاران به حوزه‌های علمیه خواهران را از خداوند منان مسألت می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha