جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دهاقان-صفری نژاد

حوزه/ استاد حوزه گفت: رسانه‌های غربی زیبایی اسلام ناب محمدی را از طریق تبلیغات سوء، به دروغ منتشر می‌کنند و مردم را به سمت منفی گرایی می‌کشانند، بنابراین اگر جهاد تبیین در جامعه پیاده نشود، آثار مخربی به دین و اعتقادات مردم وارد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی صفری نژاد، صبح امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در نشست علمی با محوریت «اصلاح جامعه با تأسی از ائمه اطهار(ع) در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) دهاقان استان اصفهان، در زمینه اصلاح جامعه، اظهار داشت: اولیاء الهی به اقتضای زمان خود رویکرد خاصی داشته‌اند، ائمه ابتدا به اصلاح باورها و اعتقادات مردم، اصلاح رفتار و سپس اصلاح روابط بین مردم می‌پرداختند.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح باورها افزود: در زمینه اصلاح باورها، زمانی که اعتقادات راسخ‌تر باشند، اعمال و رفتار نمود پیدا می‌کند، ثبوت قلوب همان باورهاست و لذا خوب بودن انسان‌ها را در لحظه‌ها و شرایط سخت می‌توان رقم زد.

حجت الاسلام صفری نژاد به تأثیر نقش ابرقدرت‌ها در تضعیف باورها و اعتقادات مردم اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی زیبایی اسلام ناب محمدی را از طریق تبلیغات سوء، به دروغ منتشر می‌کنند و مردم را به سمت منفی گرایی می‌کشانند، بنابراین اگر جهاد تبیین در جامعه پیاده نشود، آثار مخربی به دین و اعتقادات مردم وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اغتشاشات روزهای گذشته، آن را یکی از نمونه‌های تأثیرپذیری تحریکات غرب علیه اسلام دانست و خاطر نشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: کسی که می‌خواهد کامل باشد، هم از نظر ایمان و هم از نظر اخلاق، باید به گونه‌ای عمل کند که همه خوبی‌ها را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: اصلاح باورها، رفتار و روابط در جامعه باید تقویت شود تا جامعه مهدوی پذیرای قدوم پاک امام زمان(عج) باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha