سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسعود پزشکیان

حوزه/ طلبه تبریزی مقیم قم به دکتر پزشکیان نماینده ادوار شهر تبریز در مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات اخیر وی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن نامه حجت الاسلام جواد عبادی، طلبه تبریزی مقیم قم به دکتر مسعود پزشکیان نماینده ادوار شهر تبریز در مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات اخیر وی در حسینیه اسلامشهر به این شرح است:


جناب آقای دکتر پزشکیان
اخیراً خبر تصویری از شما در رسانه ها منتشر شد که در مراسم عزاداری اربعین حسینیه اسلامشهر اظهاراتی در مورد حجاب اسلامی داشتید و برخورد حاکمیت با قانون شکنان این فریضه الهی را با برخی جریانات تاریخی صدر اسلام و برخورد پیامبر ص با فرد زناکار و نیز واکنش امیرالمومنین (ع) نسبت به باز کردن خلخال از پای زن یهودی مقایسه نموده و در مجموع از فقدان آزادی بیان گلایه نموده و چنین نتیجه گیری کردیدکه «در زمان شاه صحبت کردن از امام حسین و عدالت راحت تر از الان بود» و سخن خود را با این دعا به اتمام رساندید که ««خدا به ما رحم کند، به بچه های ما، به آینده‌ی ما خدا رحم کند».
هر چند بیانات شما قبلا از حلقوم تعدادی از خارج نشین ها و نیز هم حزبی های شما بیان شده بود و پاسخ آنها به حد کافی داده شده است اما نکته جدیدی که در بیانات شما دیده می شود مقایسه نادرست وقایع اخیر با برخی جریانات تاریخی صدر اسلام است بر خود لازم دیدم به عنوان همشهری نکاتی را در این مورد به عرض برسانم:


۱- شما در بیانات خود در حسینیه اسلامشهر به جریان مواجهه حضرت پیامبر با فردی که می خواست از گناه زنا توبه نماید استناد کردید که رسول خدا (ص) چندین بار سعی کردند فرد را از اعتراف به گناه بازدارند تا مشمول مجازات سخت زناکاری نشود و این را مقایسه کردید با زنی که کشف حجاب نموده یا به تعبیر شما چند تار موی خود را بیرون می گذارد و نتیجه گرفتید که حاکمیت باید در برخورد با بی حجابها باید رفتار پیامبر را داشته باشد. جسارتاً اگر نبود تصویر فرمایشات شما که این مقایسه را انجام دادید باور نمی کردم که یک فرهیخته علمی چنین مقایسه سستی انجام داده باشد.
آقای دکتر؛ فردی که به پیامبر (یا در روایتی به علی علیه السلام ) مراجعه کرده بود می خواست توبه کند و با به جان خریدن مجازات سخت زناکاری اصرار داشت که گذشته را جبران نموده و به دایره بندگی الهی برگردد و حقیقتا می توان او را یک سالک الی الله نامید در حالیکه فرد متجاهر به بی حجابی نه تنها توبه نمی کند بلکه اصرار به گناه دارد آن هم در انظار عمومی دارد. و قیاسکم مع الفارق العظیم به اندازه زمین تا آسمان!!


۲- موضوع دیگری که شما در بیانات خود به عنوان شاهد مثال استفاده کردید داستان بازکردن خلخال از پای زن یهودی توسط عده ای خلافکار است که علی (ع) فرمودند «اگر از پای یک زن یهودی خلخال به ظلم و جنایت دربیاورند، جا دارد که انسان از این غصه بمیرد».
اما جناب دکتر؛ این جریان همانطور که در متن روایت به آن تصریح شده است مربوط به زنی است که مورد تعرض و ظلم و جنایت قرار گیرد این در حالی است که در نظام اسلامی به برکت امنیت حاصل از خون شهدا اگر زنی از بالاترین نقطه جغرافیایی کشور به پایین ترین نقطه آن به تنهایی مسافرت کند کسی جرأت تعرض به او را ندارد و با متعرضان به شدت برخورد می شود که نمونه آن اعدام اخیر مرد جوانی بود که از زنان خفت گیری می کرد.
نکته مهم تر اینکه شما به عنوان معلم نهج البلاغه به خوبی می دانید که امیرالمومنین علی علیه السلام موضوع بی غیرتی برخی مردان کوفه و بد حجابی زنان آنها را با شدیدترین بیان متذکر شده و فرمودند:
یا أَهْلَ الْعِراقِ! نُبِّئْتُ أَنَّ نِساءَکُمْ یدافِعْنَ الرِّجالَ فِی الطَّرِیقِ؛ أَما تَسْتَحْیونَ؟؟ یعنی: ای اهل عراق! با خبر شدم که زنان شما در راه، با مردان برخورد می کنند؛ آیا حیا و شرم نمی کنید؟!
حال اگر امیر المومنین به عنوان حاکم اسلامی و بر اساس قوانین الهی جلوی برخی زنانی که با کشف حجاب خود، مروج بی حجابی می شوند را بگیرد آیا بازهم شما میخواهید آن را ظلم و جنایت محسوب کرده و به خاطر آن دق کنید؟!!
وانگهی اگر جنابعالی در دق کردن و مردن از ظلم بر زنی صادق هستید چرا در جریان خانم میترا استاد که با شلیک تیر مستقیم هم حزبی شما یعنی آقای محمدعلی نجفی به قتل رسید لام تا کام حرف نزدید؟


۳- شما سالها در کسوت نمایندگی شهر تبریز در مجلس شورای اسلامی و همچنین نائب رییس مجلس بودید و به خوبی می دانید که مقوله حجاب علاوه واجب شرعی، یک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است (ماده ۶۳۸ قانون مجازاتهای اسلامی) و از شما انتظار یک انتظار می رود علاوه بر اینکه شهروندان را به رعایت قانون توصیه نمایید بلکه حاکمیت را نسبت به تحفظ رعایت قانون ملزم بدانید، همچنانکه شما در آبان ماه ۱۴۰۰ در مورد لزوم برخورد حاکمیت با پیامدهای بیرونی مسائل اجتماعی با تاکید بر موضوع واکسیناسیون اظهارات مهمی داشتید که مناسب می دانم متن آن را به نقل از رسانه ها یادآور شوم:

(متن سخنان دکتر پزشکیان در سایت خبری تابناک به کد خبر: ۱۰۸۴۵۶۴)

« ...کار غلط، غلط است، حاکمیت باید در بحث بهداشت و درمان، اقتصاد و مسائل اجتماعی پیامدهای بیرونی را در نظر بگیرد. بر فرض مثال من سرما خوردم یا بیماری واگیر دارم (یا کسی بگوید من نمی خواهم قانون حجاب را رعایت کنم) و در کوچه و خیابان رفت و آمد می کنم و ده نفر دیگر را هم (به قانون شکنی) مبتلا می کنم؛ می توانم بگویم من واکسن نمی‌زنم (یا نمی خواهم حجاب داشته باشم)، ولی حق ندارم وارد جامعه شوم و دیگران را مبتلا (به قانون شکنی) کنم.
حاکمیت باید جلوی کسانی را بگیرد که می‌گویند نمی‌خواهیم واکسن بزنیم (یا نمی خواهیم قانون حجاب را رعایت کنیم) تا اینها وارد جامعه نشوند و دیگران را مبتلا (به قانون شکنی) نکنند. آن فرد حق دارد بگوید واکسن نمی‌زنم ( یا نمی خواهم حجاب داشته باشم)، اما حق ندارد وارد جامعه شود و بین مردم بچرخد.
اینکه ما بگویم واکسن نمی زنیم(یا قانون حجاب را رعایت نمی کنیم) و کمپین تشکیل می دهیم، درست نیست و حاکمیت نباید اجازه دهد این افراد به دیگران (و به قانون و فرهنگ جامعه) صدمه بزنند. من حق دارم در مورد خودم تصمیم بگیرم، ولی حق ندارم در جامعه بچرخم که دیگران را مبتلا و با مشکل مواجه کنم (و قانون را زیر پا گذاشته و فرهنگ جامعه را تغییر دهم).
از ابتدا در رابطه با بحث کرونا (و لزوم رعایت قانون) ما شُل گرفتیم و برخورد نکردیم. باید در قم (و تمامی شهرها نسبت به رعایت قانون از جمله قانون حجاب) حکومت نظامی اعلام می شد، قرنطینه شدید اعمال می شد که افراد جابجا نشوند. این اقدامات انجام نشد، در کشور ما همه چیز رها شد، اجازه تردد با خودرو شخصی را نمی دهیم، ولی هیچ ممنوعیتی برای اتوبوس و هواپیما نیست، معلوم نیست این شل کن سفت کن ها برای چیست؟
نظر مقام معظم رهبری در مورد واکسن (ولزوم رعایت قانون از جمله قانون حجاب) اعلام شده است؛ اگر این افراد به ولایت معتقدند حق ندارند این کمپین ها را تشکیل دهند و این حرف‌ها بزنند.
دولت با خیلی رفتارها و اقدامات دیگر برخورد می کند و باید از دولت پرسید که چرا با این افراد برخورد نمی شود».
حال سئوال این است که آیا اظهارات فوق الذکر شما فقط در مورد قانون واکسیناسیون جاری است یا قانون حجاب نیز مشمول این افاضات می باشد.
اگر اجازه بفرمایید بنده متن سخنان فوق الذکر شما را بر اساس قانون حجاب بازنویسی می نمایم و اطمینان دارم که جنابعالی هم بر اساس آموزه های قرآن و نهج البلاغه و اعتقاد به لزوم رعایت قانون کشور متن ذیل را قبول دارید و مهم برای جنابعالی رعایت قانون و لزوم برخورد حاکمیت با قانون شکنی و جلوگیری از ابعاد اجتماعی آن است و فرقی نمی کند که این قانون مربوط به واکسیناسیون باشد یا حجاب، همچنانکه حضرت امام (ره) خطاب به برخی قانون شکنان فرمود: «نمی‌شود از شما پذیرفت که بگویید ما قانون رو قبول نداریم، تو غلط می کنی قانون رو قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد».
حال متن بازنویسی فرمایشات جنابعالی در مورد قانون حجاب چنین می شود:
« ...کار غلط، غلط است، حاکمیت باید در بحث بهداشت و درمان، اقتصاد و مسائل اجتماعی پیامدهای بیرونی را در نظر بگیرد. بر فرض مثال من نمی خواهم حجاب را رعایت کنم و در کوچه و خیابان رفت و آمد می کنم و ده نفر دیگر را هم به قانون شکنی مبتلا می کنم؛ می توانم بگویم من نمی خواهم حجاب داشته باشم، ولی حق ندارم وارد جامعه شوم و دیگران را مبتلا به قانون شکنی و بی حجابی کنم.
حاکمیت باید جلوی کسانی را بگیرد که می‌گویند نمی‌خواهیم حجاب داشته باشم تا اینها وارد جامعه نشوند و دیگران را مبتلا به قانون شکنی و بی حجابی نکنند. آن فرد حق دارد بگوید که نمی خواهم حجاب داشته باشم، اما حق ندارد وارد جامعه شود و بین مردم بچرخد.
اینکه ما بگویم قانون حجاب را رعایت نمی کنیم و کمپین تشکیل می دهیم، درست نیست و حاکمیت نباید اجازه دهد این افراد به به قانون و فرهنگ جامعه صدمه بزنند. من حق دارم در مورد خودم تصمیم بگیرم، ولی حق ندارم در جامعه بچرخم قانون را زیر پا گذاشته و فرهنگ جامعه را تغییر دهم.
دولت با خیلی رفتارها و اقدامات دیگر برخورد می کند و باید از دولت پرسید که چرا با این افراد برخورد نمی شود».

۴- اما در مورد فقدان آزادی بیان در کشور و اینکه اظهار داشتید: «در زمان شاه صحبت کردن از امام حسین و عدالت راحت تر از الان بود»؛ اگر اجازه بفرمایید این فرمایشتان را شوخی تلقی کنم و بگذرم؛ چون بهترین دلیل برای آزادی بیان این است که جنابعالی به راحتی سوار هواپیما می شوید و از تبریز به حسینیه اسلامشهر می روید و در یک سخنرانی کوتاه چندین تحلیل و مقایسه غلط از تاریخ صدر اسلام ارائه می دهید و با تکیه بر آنها و تکیه به اخبار غیرموثق مبنی بر به قتل رسیدن بانوی کردستانی توسط عوامل نیروی انتظامی (در حالیکه پزشکی قانونی این اتهامات را رد می کند) با رسانه های دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب همنوا می شوید و آب و از آب تکان نمی خورد. همچنانکه در قضایای سال ۸۸ دروغ «قتل ندا آقاسلطان« را برجسته کردید که بعداً معلوم شده همه آنها صحنه سازی برای شوراندن مردم علیه نظام اسلامی بود. خدا وکیلی اگر زمان رژیم گذشته کسی چنین تهمتهایی را به رژیم می زد ساواک با کلبتین ناخنهایش را نمی کشید؟!!
۵- در پایان یک جمله از فرمایشات جنابعالی در سخنرانی مزبور را قبول دارم و آن اینکه از دست خواص بی بصیر «خدا به ما رحم کند، به بچه های ما، به آینده‌ی ما خدا رحم کند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مبارکی IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    6 11
    واقعاًپاسخ جالبی بود.دست مریزادنویسنده
  • رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    5 7
    سلام علیکم بنظرم پاسخ ایشان دقیق منطقی و مستدل بود از نحوه پاسخ گویی و مطالبی که ارائه کردند لذت بردم و فکر میکنم حق مطلب همین هست که این برادر عزیز روحانی ما فرمودند انشاءالله خدا به ایشان جزای خیر دهد و همگان را به راه راست هدایت فرمایید
  • عرب IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 7
    فردی که در خود مشکل دارد نمیتوان ادعا حجاب برایش داشت
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 9
    بنازم به تبریز و تبریزیان __ز دین ار بیاید سخن در میان __چوخورشید باشند تماماََ لیان __بتازند بدشمن چو شیر ژیان __شوند حافظ دین از هر زیان _ با سلام و احترام بر حضرت حجت الاسلام جناب آقای عبادی عزیز ، ایده الله تعالی ، با این جواب بسیار متین ، زیبا و محترمانه ای که مرقوم فرموده اند ، امید واریم که آقای پزشکیان نیز شهامت و صداقت از خود نشان داده واز جناب آقای عبادی تشکر و قدر دانی کند که این کار جز از انسان های بزرگوار بر نمی آید .
  • احمدقنبری IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 11
    امثال این افراددرصدراسلام هم زیاد بودن.
  • یک آسیب دیده از اغتشاشات IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 16
    جانا سخن از زبان ما می گویی! نظام اسلامی باید با امثال پزشکیان، مطابق با قانون برخورد کند! نه با رأفت اسلامی. آخه توبه گرگ و گرگ صفتان مرگ است.
  • زهرا آیت IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 12
    سلام و تشکر از آقای حجت الاسلام عبادی. خیلی متن عالی و بی نقص و حقی نوشتین و صادقانه و خالصانه بود به نظرم. اجرتون با خدا و امام زمان.
  • ايمان IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    سلام. در بند چهارم نامه بي دقتي هايي صورت گرفته که متن شما را زير سوال مي برد. (بي دقتي اول): وقتي شما تلقي مي کنيد که جمله «در زمان شاه صحبت کردن از امام حسین و عدالت راحت تر از الان بود» در نقد آزادي بيان مطرح شده است نشان مي دهد که صحبت هاي دکتر پزشکيان را با دقت گوش نکرده ايد. حرف دکتر پزشکيان اين نبوده که چون آن زمان آزادي بيان بوده مي توانسته از اسلام و امام حسين صحبت کرد و الان آزادي بيان نيست. بلکه ادعا اين است که اکنون که حکومت در دستان ما مسلمانهاست ديگر مردم از ما نميخواهند که از امام حسين صحبت کنيم از ما عمل مي خواهند. از ما مي پرسند که اين همه از اسلام تعريف مي کرديد و مي کنيد، نتيجه اش کجاست؟ چرا ما در فقر و ... گرفتار آمده ايم؟ آيا اين مسائل به خاطر اسلام است؟
  • ايمان IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    بي دقتي دوم: فرموده ايد که «در قضایای سال ۸۸ دروغ «قتل ندا آقاسلطان» را برجسته کردید». به نظر مي رسد که اين ادعاي شما صحت ندارد. تاجايي که بنده به خاطر دارم در هيج کدام از صحبتهاي دکتر پزشکيان به قتل خانم آقاسلطان اشاره اي نشده است. با توجه به شناختي هم که از ايشان دارم بسيار بعيد مي دانم که چنين مطلبي گفته باشند. اگرنه، لطفا آدرس بدهيد که در کجا دکتر پزشکيان به مسائله قتل خانم آقاسلطان پرداخته است.
  • ايمان IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    علاوه بر نقدي که بر بند چهارم يادداشت شما نوشتم، درباره ساير بندهايتان هم ميتوان مناقشه کرد. اما همينکه شما تلاش کرده ايد از باب گفتگو و اخلاق وارد شويد و نقد کنيد، از شما سپاسگذاريم.