جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دریادار

حوزه/ معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن هرگونه فکر تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را از ذهن خود پاک کند، زیرا نیروهای مقتدر نظامی ایران پوزه استکبار را به خاک خواهند مالید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در چهل و یکمین یادواره سرلشگر شهید سیدموسی نامجو و اولین یادواره ۷۱ شهید گیلانی نیروی دریایی راهبردی در رشت، اظهار داشت: دشمن هرگونه فکر تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را از ذهن خود پاک کند، زیرا نیروهای مقتدر نظامی ایران پوزه استکبار را به خاک خواهند مالید.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کاهش نفوذ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و آب‌های آزاد حضور مقتدرانه‌ای دارد و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد جهان نشان از علم، توان، قدرت و صنعت بالای فرزندان این مرزو بوم دارد که در این راستا نیز ۱۵۰ عملیات اسکورت برای پنج هزار کشتی انجام شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش برای اسکورت نفتکش‌های ایران به هیچ قدرتی نیاز ندارد، گفت: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای دوردست و دریای سرخ حضور داشته و از کشتی‌های نفتکش ایرانی دفاع می‌کند.

فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دوران دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: یکی از مهمترین عملیات‌های نیروی دریایی، حماسه مقاومت ۳۴ روزه در خرمشهر بود که رژیم بعثی با مقاومت نیروهای مردمی، ارتش، سپاه و بسیجیان مواجه شدند، به‌طوری‌ که دستاورد عملیات و تمام نقشه راه دشمن از بین رفت و تمامی برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی خنثی شد.

دریادار سیاری تصریح کرد: دومین شکست دشمن توسط نیروی دریایی در عملیات حصر آبادان بود که نیروی دریایی در این عملیات سهم بسزایی داشت و با انجام این عملیات و آزادسازی آبادان، ناکامی‌های دشمن به اوج خود رسید.

وی به عملیات مروارید که در هفتم آذرماه سال ۵۹ اشاره کرد که منجر به نابودی و همچنین محاصره سه بندر مهم عراق که صادرات نفت از آنجا انجام می‌شد و یادآور شد: این در حالی بود که قدرت‌های شرق و غرب و کشورهای همسایه به کمک عراق شتافته بودند و با در اختیار قراردادن تسلیحات نظامی، نیرو و فرودگاه، به آنان در جنگ کمک کردند، اما در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی اجازه ورود هیچ یگان دریایی عراق را نداد و همه کشورهای منطقه متوجه قدرت بزرگ نیروی دریایی ایران شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha