جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی- امام جمعه جدید رشت

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: امروز همه افرادی که در عرصه دفاع مقدس به ایفای نقش پرداختند، باید به میدان معرفی دفاع مقدس بیایند تا نسل جوان بداند این مملکت با چه رنج و غمی به اینجا رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امام جمعه رشت ظهر امروز در مراسم یادواره ۸۵ شهید جهاد سازندگی و گردهمایی سنگرسازان بی سنگر استان گیلان که در شهرستان لنگرود برگزار شد، اظهار داشت: شهدا در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس به ویژه جهادگران در زمینه پشتیبانی، از روحیه جهادگرانه‌ای برخوردار بودند، که این روحیه مجاهدانه، اولین خصیصه شهدا است.

وی افزود: باید قدردان ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدای خود باشیم، زیرا با فداکاری این مجاهدان در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دشمن بر روی فرزندان ما سرمایه گذاری کند، گفت: رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود، از همه نقش آفرینان دوران دفاع مقدس اعم از نیروهای مسلح و مردمی خواستند که فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان امروز ما از جنگ و از دوران دفاع مقدس چیزی نمی‌دانند، تصریح کرد: دشمن، با تمام قوا و از همه ابزارها و رسانه‌ها استفاده می‌کند تا دفاع مقدس را که عامل عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در دنیاست، به گونه‌ای دیگر برای نسل جوان معرفی کند و لذا جوانی که دوران دفاع مقدس را نمی‌شناسد، تن به آشوب، اغتشاش و آتش زدن مسجد می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب، که فرمودند: "همان اندازه که در دوران جنگ دغدغه حمایت از مرزهای جغرافیایی داشته‌ایم امروز هم به همان اندازه باید دغدغه انتقال فرهنگ، قرآن، عترت به نسل جوان را داشته باشیم"، خاطر نشان کرد: امروز معلم، استاد، نظامی، جهادگر، بازاری و همه افرادی که در عرصه دفاع مقدس به ایفای نقش پرداختند، باید به میدان معرفی دفاع مقدس بیایند تا نسل جوان بداند این مملکت با چه رنج و غمی به اینجا رسیده است.

وی با اشاره به وعده الهی در یاری رساندن به ملت‌های مومن و با اراده، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که در ایران هیچ معادله‌ای کارساز نیست، چرا که ملت ایران راه خدا را پیدا کرده‌ و اگر خداوند به ملتی عزت دهد، هیچ قدرتی جلودار این عزت نیست و لذا باید همچون شهدا خالصانه و بی‌ریا، برای خدا کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه با کمک جوانان و نوجوانان، ایران اسلامی را می‌سازیم، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی فراجغرافیایی شده و دشمنان را ناکام گذاشته که حجم گسترده توطئه‌های دشمن نیز دلیل بر قدرت ماست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی دومین خصیصه شهدا را عدم دلدادگی به دنیا دانست و تصریح کرد: سومین خصیصه شهدا روحیه تسلیم و تبعیت از ولایت بود و امروز باید همچون شهدا از ولایت تبعیت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha