شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: کسانی که چادر از سر ناموس مردم بر می‌دارند، پرچم کشور را آتش می‌زنند و به مقدسات توهین می‌کنند، حکم محارب را دارند و باید محاکمه و مجازات شوند و نباید به چنین افرادی بیش از این‌ها میدان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام مهدی محمدی معاون تبلیغ حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی، شامگاه دوشنبه در مراسم شب شهادت امام رضا(ع) و گرامیداشت شهیدعباس فاطمیه که در مسجد یازهرا(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به این که اهل بیت(ع) معدن رحمت هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) به امت، تبعیت از ثقلین، قرآن و عترت بود که اگر مسلمین از آن اطاعت می‌کردند در عالم اختلافی پیدا نمی‌شد.

وی افزود: اهل بیت(ع) ما را به تربیت به روز فرزندان سفارش کرده‌اند و باید به این سفارشات عمل کنیم و قرآن مدام به مسلمین تأکید می‌کند که از گذشتگان عبرت بگیرید و متاسفانه عده‌ای به تحلیل گذرای تاریخ بسنده می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی با بیان این‌که باید از اتفاقات اخیر عبرت بگیریم، گفت: عده‌ای اراذل و اوباش حرمت اهل بیت(ع) و قرآن را شکستند و این افراد تاریخ سوز هستند و نمی‌توانند تاریخ ساز باشند و این آشوب‌گرها تابع همان‌هایی هستند که در مقابل پیامبر و ائمه ایستادند.

وی ادامه داد: جوانانی مثل شهید عباس فاطمیه که با بذل جان خود در برابر فتنه به وجود آمده، از اسلام و قرآن دفاع کردند، تاریخ ساز هستند و باید برای جوانان و نسل‌های آینده رشادت آنها بازگو شود و عبرت و الگو باشند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که‌ پرچم نماد غیرت و حریم یک ملت است، گفت: کسانی که چادر از سر ناموس مردم بر می‌دارند، پرچم کشور را آتش می‌زنند و به مقدسات توهین می‌کنند، حکم محارب را دارند و باید محاکمه و مجازات شوند و نباید به چنین افرادی بیش از این‌ها میدان داد و اگر حکم الهی برای آن‌ها جاری نشود، در حق ملت ظلم خواهد شد و نباید از دین و احکام الهی عقب نشینی کنیم.

وی عنوان کرد: گاهی عدم درک تفاوت نسل‌ها که‌ در اثر پیشرفت‌ها حاصل می‌شود به تعارض و تقابل نسل‌ها منجر می‌شود و باید همه مردم و مسئولین برای این امر برنامه ریزی کنند و هر کس باعث شود جوانان و نسل جدید ذره‌ای از دین و اعتقادات الهی دور باشند، هر چه گناه این جوانان مرتکب شوند به پای آن افراد نوشته می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه‌ علمیه آذربایجان‌غربی افزود: امروز مساجد، مأمن جوانان هستند و متاسفانه در اثر سوء تدبیر این مکان‌های مقدس از جوانان خالی می‌شوند و دشمن با استفاده از این فرصت، بر روی آن‌ها از طریق فضای مجازی برنامه ریزی کرده و آن‌ها را منحرف می‌کنند و لذا می‌بینیم در اغتشاشات اخیر عمدتا افراد از قشر نوجوانان و جوانان بودند.

وی اضافه کرد: امروز باید مراکز فرهنگی از جمله مساجد، حسینیه‌ها، آموزش و پرورش، فرهنگسراها، جریان‌های دینی از جمله هیئات‌ مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی فعال باشند و غفلت از این مجموعه‌ها، موجب جدایی جوانان از انقلاب و دین خواهند شد و همه ما در این موارد مسئول هستیم.

حجت الاسلام محمدی ممانعت از حضور نوجوانان و جوانان در مساجد را بالاترین گناه در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: باید برای جوانان و نوجوانان خودمان برنامه ریزی کنیم و اجازه ندهیم دشمن از خلاء‌های موجود استفاده کند و امروز دشمن از مرگ یک زن قبل از اعلام علت فوتش از سوی مراکز رسمی، برای هجمه به دین و ضربه به مقدسات استفاده می‌کند و ما نباید از این همه معارف دین در جهت جوانان استفاده کنیم؟، متاسفانه قرآن و سفارشات اهل بیت(ع) مورد غفلت واقع شده‌اند.

وی تصریح کرد: در زمانی که فتنه‌ها بروز و ظهور کنند، تشخیص حق و باطل سخت خواهد بود و امروز فاصله گرفتن برخی جوانان از دین نتیجه عدم برنامه ریزی دقیق مراکز فرهنگی در سال‌های گذشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، این انقلاب و نظام برای همیشه باقی خواهد ماند، گفت: امروز وظیفه ما عمل به دین، سفارشات اهل بیت(ع)، قرآن و علمای دین در جهت رونق بخشیدن به مساجد و جذب جوانان به مراکز دینی و فرهنگی است و نباید اجازه داد عاملین به دین، مورد بی مهری قرار گیرند و متأسفانه امروز جریان نفوذ در مراکز فرهنگی نفوذ و بر تربیت فرزندان ما برنامه ریزی کرده و نیرو پروری می‌کنند.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha