شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار علما و شخصیت های حوزوی خوزستان با آیت الله اعرافی

عضو مجلس خبرگان رهبری به رسالت سنگین حوزه ها و روحانیت در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: فتنه اخیر فتنه ای پیچیده با ملات ضد اخلاقی است که حوزه های علمیه در این خصوص و مقابل با این هجمه ها می تواند رسالت بزرگی را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از علما و شخصیت های حوزوی استان خوزستان با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: آیت الله اعرافی از مکتب اسلام ‌و اهل بیت(ع) و حوزه‌های علمیه هستند و حضور ایشان خیرات و برکات زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله اعرافی همیشه دغدغه‌مند مسائل خوزستان هستند و برای حل آن به شکل ویژه اهتمام خاص دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در شرایط حاضر وضعیت کشور و بین الملل، حوزه ها و روحانیت رسالت سنگین تاریخی به دوش دارند، عنوان کرد: هم در عرصه ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح و آماده کردن جامعه برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی. حوزه های علمیه می توانند نقشه درجه یک ایفا کنند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: حوزه علمیه خوزستان از لحاظ کمّی و کیفی حرکت رو به رشدی داشته و در این مرحله انتظار می‌رود در عرصه تخصصی و حضور بین الملل خصوصا در منطقه بیشتر ایفای نقش کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند براساس سه ضلع همیشه توانسته‌ایم تهدیدهای بزرگ را به فرصت های بزرگ تبدیل کنیم، افزود: نخستین ضلع جوشش درونی انقلاب است.، دومین ضلع آن هدایت ها و رهبری های امام راحل و رهبرمعظم انقلاب است که پرچم اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) را به دست گرفته اند.

وی با اشاره به ویژگی های ذاتی ملت ایران به عنوان ضلع سوم تبدیل تهدیدها به فرصت ها، ادامه داد: فتنه اخیر فتنه ای پیچیده با ملات ضد اخلاقی بود و به این نتیجه رسیده اند تا اخلاق، دین و غیرت حسینی در ملت زنده است نمی توانند کاری کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برنامه براندازی دشمن به برنامه بی دین کردن مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در این خصوص و مقابله با هجمه ها می تواند رسالت بزرگی را ایفا کند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه در این زمینه به سه سطح روحانی نیاز داریم، افزود: نخست روحانی مبلغ است که باید بتواند تولیدات نظریه پردازان دین را پالایش کند و به روز در سطوح مختلف تبیین کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، "روحانی محقق" را دومین سطح روحانی برشمرد و گفت: روحانی و حوزویان نظریه پرداز دین نیز آخرین سطح هستند که دارای نگاه جامع و نظریه گذار همچون شهید مطهری ها و شهید صدر ها باشند.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه خوزستان در این سه عرصه دارای ظرفیتی است که می تواند بدرخشد و نگاه بلند آیت الله اعرافی به خوزستان می‌تواند آن را به قطب علمی، فرهنگی و تأثیرگذار تبدیل کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha