چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار مسئولان و مدیران مدارس علمیه خوزستان با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که علمای بلاد و مدارس علمیه در خط مقدم هستند، گفت: باید بدانیم همان طور که نقش مدیریت بسیار برجسته می باشد، نقش استاد هم بی بدیل و گاه نقش اول و آخر را داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار مسئولان و مدیران مدارس علمیه خوزستان با قدردانی و از زحمات علما و بزرگان حوزه علمیه استان خوزستان، اظهار کرد: اگر مدیران مدارس به درستی به وظایف و رسالت های خود عمل کنند شاهد رشد و تعالی خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که علمای بلاد و مدارس علمیه در خط مقدم هستند، بیان کرد: باید بدانیم همان طور که نقش مدیریت بسیار برجسته می باشد، نقش استاد هم بی بدیل و گاه نقش اول و آخر را داشته است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در برنامه ۵ ساله ۱۰۰ طرح کلان وجود دارد که بدون هیچگونه وجود منابع مالی اجرایی شدند.

وی به اهمیت رویکرد برنامه ریزی و راهبردی در حوزه علمیه، اظهار کرد: مدیر شایسته هم اداره را مدیریت می‌کند و هم از نگاه کلان و راهبردی برخوردار است.

آیت الله اعرافی با بیان این‌که مدرسه ای موفق است که افق دید و چشم‌انداز داشته باشد، گفت: مدیر در یک مرکز باید نگاه جامع و متوازن به همه ساحت‌ها داشته باشد و مدیریت کاریکاتوری را نباید شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: مدیر حوزه علمیه در یک استان و شهر باید به مسائل و نیازهای آن منطقه آگاه باشد و برای آنها برنامه‌ریزی و نیرو تربیت کند.

آیت الله اعرافی با بیان‌که مطالبات رهبری و رهنمودهای امام راحل جزو اولویت های برنامه‌ریزی ما بوده است، ادامه داد: مطالبات مراجع تقلید و پیشنهادهای بدنه حوزه علمیه هم مورد توجه جدی است. همچنین بانک ایده ها وجود دارد که مورد بررسی و در حد توان اجرایی می‌شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور درخصوص تربیت نیرو برای دیگر مجموعه‌ها، عنوان کرد: تئوری هدفمند جمع هدفمند بین تربیت نیرو برای دیگر مجموعه‌ها و حفظ نیروهای نخبه در درون حوزه علمیه می‌باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این‌که ۴ گروه باید به طور ویژه و هدفمند حمایت شوند، ادامه داد: استاد به تعداد ۲۰ هزار استاد خواهر و برادر، محصلان و طلاب، مبلغان خاص و محققان به مفهوم حوزوی.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این‌که سیاست ما احیا و توسعه وقف است، بیان کرد: برای اولین بار از منابع وقف حوزه علمیه منابعی تأمین و مهیا شده است. نسبت به منابع پایدار و سرمایه‌گذاری نیز طرحی در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان‌ این‌که در دو سه سال گذشته ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌ های علمیه کشور تکمیل شده‌اند، افزود: عدد مناسبی برای امسال و سال آینده برای تکمیل مدارس و پروژه‌های عمرانی خوزستان، تامین منابع انسانی طرح هجرت و مدارس امین خوزستان دیده شده است.

آیت الله اعرافی در ادامه به پرسش‌های مسئولان و مدیران مدارس علمیه استان پاسخ داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha