جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حقیان

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان بر ضرورت ساماندهی مساجد و ورود مبلغان به مسائل فرهنگی محله‌های شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام رضا حقیان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان امروز در همایش یاوران وقف که با حضور مبلغان، خدام و هیات امنا امامزادگان استان در حسینیه علی بن موسی الرضا(ع) الیگودرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ وقف در دین اسلام و آموزه‌های دینی، اظهار داشت: همه باید با همت جهادی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینک برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه رسانه‌ها نیز باید فعالیت‌های تبلیغی مستمر داشته باشند، افزود: اشاعه و توسعه فرهنگ وقف در جامعه نیازمند تلاش بیش از پیش است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان یادآور شد: ساماندهی مساجد و ورود روحانیون و مبلغان به مسائل فرهنگی محله‌های شهر نیاز امروز است.

حجت الاسلام مهدی سرلک امام جمعه الیگودرز نیز با اشاره به برکات و کارکردهای وقف در جامعه بر نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ وقف به عنوان راهبرد ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان هم در پایان این همایش، طلاب و مبلغان را یاوران اصلی وقف برشمرد و گفت: طلاب و مبلغان باید در منابر و جلسات تبلیغی خود در راستای اشاعه فرهنگ وقف گام بردارند و به این اصل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha