جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه علمیه خوزستان با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: مردم خوزستان مردمی هستند که از میان آنها پرچمداران بزرگ علم و فرهنگ برخاستند و تنها یک شیخ انصاری آنها کافی است برای آنکه خوزستان را در قله ی بلند افتخار و نام و نشان در پیشگاه خداوند قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: هفته ی دفاع مقدس را گرامی می داریم در سرزمینی که جای جای آن یاداور رشادت ها و جان فشانی های مردم عزیز خوزستان و ملت بزرگ ایران است و درود می فرستیم به شهیدان سرافراز اسلام و انقلاب و اسلامی به ویژه شهدای دفاع مقدس و امام شهدا و عرض ادب به حضور مردم شریف خوزستان که ولی نعمت ما هستند و در مقاطع گوناگون پرچمدار عزت، استقلال، عظمت و شکوه ایران بودند و همواره در خدمت اسلام و ارزشهای الهی و آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی کوشا بودند.

وی افزود: مردم خوزستان مردمی هستند که از میان آنها پرچمداران بزرگ علم و فرهنگ برخاستند و تنها یک شیخ انصاری آنها کافی است برای آنکه خوزستان را در قله ی بلند افتخار و نام و نشان در پیشگاه خداوند قرار دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد ما بارها دیده ایم که طلاب، جوانان و عزیزان از سراسر ایران بلکه از همه ی جهان آمده اند و در خوزستان درس انقلاب فرا گرفتند و راه رشد و تعالی معنوی و انقلابی را آموخته اند. امروز هم خوزستان مکتب بزرگ الهام بخش آرمان های بزرگ الهی و انقلاب اسلامی بوده و پرچمدار اسلام و انقلاب اسلامی است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: با وجود همه ی تهاجم های سنگینی که دشمنان علیه ایران اسلامی به ویژه خوزستان داشته اند و به رغم همه ی سرمایه گذاری هایی که برای به کج راهه کشاندن خوزستان شده است و کاستی ها در جبهه ی خودی و کمبودهای که در رسیدگی به این استان بزرگ و عزیز مشهود است، ولی شاهد رشد و تعالی و فهم و اگاهی و بصیرت در این استان هستیم و باید بگوییم آفرین بر جوانان غیور و نیروهای جهادی و انقلابی استان و روحانیت وارسته و پیشگام در رسیدگی به مردم و گره گشایی از کار و مشکلات مردم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در دل هر ایرانی عشق به این استان و مردم شریف آن به خاطر مجاهدت ها سوابق درخشان و پرورش عالمان بزرگ موج می زند و بنده به نام حوزه، رهبری معظم انقلاب، مراجع، شورای عالی و بزرگان حوزه از همه ی مسئولان، مردم و خیرین، مسئولان نهادهای حوزوی، علمای اعلام، مدیران محترم، کادر مدارس، اساتید و به ویژه طلاب خوزستان که در این استان برای رشد و تعالی اخلاقی، معنوی، علمی و فرهنگی تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: از حضور نماینده کوشا و فعال ولی فقیه در استان خوزستان و آیت الله جزایری که از ارکان انقلاب و پیشگام در هدایت استان بودند و امروز نیز راهنمای حوزه هستند باید تقدیر و تشکر کنم همچنین از علمای حاضر در جلسه، آیت الله شفیعی و سایر آیات و بزرگان و پیشگامان حوزه، استاندار خوزستان و مسئولان استانی و همه ی کسانی که در رشد و اعتلای حوزه علمیه خوزستان تلاش کردند تا حوزه استان رشد و توسعه ی کمی و کیفی پیدا کند صمیمانه متشکرم.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه نهج البلاغه مکتب اخلاقی اسلام را نشان می دهد، ابراز کرد: بشر به مکتب و معارف ناب نهج البلاغه نیاز دارد. نهج البلاغه مدیر و مسئول را با راه رشد و تعالی آشنا می سازد و باید همواره در سبد علمی و معرفتی ما باشد. بنده همواره به طلاب می گویم که نهج البلاغه باید یار همراه یک طلبه در طول زندگی باشد و جمله های نورانی آن، طلبه را به اوج برساند.

وی با اشاره به فراز آخر خطبه ی قاصعه «وَ إِنِّی لَمِنْ قَوْمٍ لَا تَأْخُذُهُمْ فِی اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ، سِیمَاهُمْ سِیمَا الصِّدِّیقِینَ وَ کلَامُهُمْ کلَامُ الْأَبْرَارِ، عُمَّارُ اللَّیلِ وَ مَنَارُ النَّهَارِ مُتَمَسِّکونَ بِحَبْلِ الْقُرْآنِ،» اظهار کرد: از نشانه های مومن این است که اهل جهاد درون و برون است و در مسیر انجام وظیفه و ترویج آرمانهای الهی نه از تیر، تفنگ، سختی ها و شهادت می ترسد و نه از طعنه ی طعنه زنندگان و ملامت ملامت کنندگان.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: امام خمینی(ره) به ما نشان داد که در برابر سپاه شیطان و همه ی قدرت های عالم نباید ترسید و این باطن استوار از قرآن و دین نشأت می گیرد و حوزویان باید اینگونه باشند و حوزه علمیه جایگاه این رسالت الهی باشد و چنین انسان هایی را تربیت کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: عالم دین و مومن وارسته کسی است که دل و جان او در عالم دیگر است ولی جسم او در خدمت جامعه و کار و عمل اجتماعی است و آن گاه عمل اجتماعی و اقدام در خدمت به جامعه ارزش دارد که بر آن قلب ایمانی استوار باشد و این دو تا در کنار هم مجاهد در راه خدا می پروراند و حوزه و من و شما باید این مسیر را طی کنیم.

آیت الله اعرافی در پایان از زحمات حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور، مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان و معاونان و همکاران وی تقدیر و تشکر کرد و برای حجت الاسلام بلادیان آرزوی توفیق و موفقیت کرد و گفت: حجت الاسلام بلادیان، نیرویی قابل، خوشفکر و حاضر در صحنه هستند و امیدوارم با همکاری شما طلاب، اساتید، معاونین و کادر بتواند گام های بزرگی برای حوزه علمیه خوزستان بردارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha