جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار مدیر حوزه های علمیه کشور با علما و روحانیون خوزستان

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر شبانه روز تلاش و مجاهدت کنیم باز هم کم است، چرا که در قلمرو علمی نیازهای بسیاری وجود دارد و هنوز راه درازی در پیش داریم تا بتوان نظامات اسلام را بشناسیم و مطابق ادبیات روز بازآفرینی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور عصر پنجشنبه در دیدار با علما و روحانیون خوزستان، اظهار داشت: پایه‌ریزی حوزه علمیه قم در شرایط اختناق رضا خان و حضور انگلیس در کشور صورت گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: شکوفا شدن حوزه علمیه دقیقا مثل بزرگ شدن حضرت موسی(ع) در کاخ فرعون بود، که دست قدرت الهی نشان داد خداوند متعال دین خود را حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه از حوزه علمیه قم تئوری، اندیشه و فلسفه انقلاب اسلامی خارج می‌شود، گفت: بزرگانی همچون امام راحل و علامه طباطبایی در این زمینه سهیم بسزایی داشتند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه قدرت عظیمی در نهاد حوزه علمیه نهفته است و دشمن عزم خود را جزم کرده که این نهاد را از بین ببرد، خاطر نشان کرد: روحانیت باید بداند که چه جایگاه و رسالتی دارد؟ چه گذشته‌ای داشته و برای آینده سخت، خود را آماده کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره حجم سنگین مطالعات در حال انجام بر روی روحانیت، یادآور شد: البته در درون نیز اشکالات و ضعف‌هایی وجود دارد که باید مرتفع گردد.

آیت الله اعرافی با اشاره به سنگینی وظیفه روحانیون و طلاب، خاطرنشان کرد: اگر شبانه روز تلاش و مجاهدت کنیم، باز هم کم است، چرا که در قلمرو علمی نیازهای بسیاری وجود دارد؛ هنوز راه درازی در پیش داریم تا بتوان نظامات اسلام را بشناسیم و مطابق ادبیات روز بازآفرینی کنیم.

وی با اشاره به بحث‌ها و ارتباطات بین المللی، عنوان‌ کرد: ۲۰ سالی که در این زمینه مسئولیت داشتم، همیشه از خوزستان افراد خوبی به ویژه به واسطه آشنایی به زبان عربی حضور و فعالیت داشته‌اند. ظرفیت‌هایی از این قبیل می‌طلبد که حوزه خوزستان بین‌المللی‌تر فعالیت و نیروی بین‌المللی تربیت کند؛ ظرفیت بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha