جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله اعرافی با طلاب و روحانیون خوزستان

مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار با طلاب و روحانیون خوزستان با بیان اینکه حوزه علمیه انقلابی حوزه ای است که پاسخگوی نیازها باشد، گفت: یک سطح حوزه انقلابی کنشگری سیاسی در لایه های اجتماعی و سیاسی است اما سطح اصلی و مهم کنشگری در تولید فکر، اندیشه و پاسخگویی به نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار با طلاب و روحانیون استان خوزستان اظهار داشت: پژوهش، روح و فرهنگ است که می تواند حوزه علمیه را در جایگاه پاسخگویی قرار دهد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه انقلابی حوزه ای است که پاسخگوی نیازها باشد، خاطرنشان کرد: یک سطح حوزه انقلابی کنشگری سیاسی در لایه های اجتماعی و سیاسی است اما سطح اصلی و مهم کنشگری در تولید فکر، اندیشه و پاسخگویی به نظام است.

مدیر حوزه های علمیه کشور به بیان حرکت های حوزه علمیه و محورهای در حال انجام در زمینه پژوهش پرداخت و افزود: " طراحی نظام جامع پژوهش"، "نقشه جامع علمی"، "کانون های پژوهشی"، "راه اندازی پژوهش سراها در استان ها"، "انجمن های علمی"، "گروه های علمی با سه رسالت آموزش، پژوهش و تربیت"، "طرح هدایت علمی"، "گفتمان علمی انقلاب"، "علم سنجی در حوزه علوم اسلامی"، "هوش مصنوعی" و ... از جمله این موارد هستند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: "درختواره رشته ها"، "فقه معاصر"، "مطالعات راهبردی در حوزه علمیه"، "مطالعات و شبهه شناسی"، "کار پژوهشی و علمی مورد نیاز نظام" و "طرح هدفمندی" از دیگر حرکت های در زمینه پژوهش است و هر کدام از این حرکت ها به تدریج موج آن به استان ها می رسد.

وی با تأکید بر اینکه مدارس، اساتید و طلاب به مسأله پژوهش حتماً توجه کنند، اظهار کرد: حداقل روحیه و مهارت پژوهش باید در همه باشد البته در سطوح عالی تقسیم کار خواهد شد و متفاوت است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه استان خوزستان پیشیانی کار اجتماعی و کنشگری و کار جهادی در حوادث خاص است، گفت: دائم پیگیر فعالیت ها بوده ام و حضور روحانیون جوان و فعال در عرصه سیل و کرونا افتخار آمیز بود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه سابقه تاریخی روحانیت همراهی با مردم بوده است، گفت: خدمت به مردم در جای لازم با رویکرد فرهنگی کار ما است و در هر دو عرصه باید جهادی کار کرد. در این زمینه ستاد حوادث مشترک بین نهادهای روحانیت، دبیرخانه گروه های جهادی و بسیج طلاب و روحانیون، دفتر اجتماعی و چندین ستاد راهبری شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: دو درختواره تهیه شده که نخست درختواره ۴۰۰ تا ۵۰۰ رشته و گرایش و دیگری درختواره آموزش های مهارتی و کاربردی است. در این سفر نیز کمک و حمایتی جهت راه اندازی و تقویت مرکز آموزش های کاربردی انجام می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به راه اندازی بخش رسانه و هنر در معاونت تبلیغ حوزه، گفت: مرکز رسانه نیز وجود درد و هر دو نیز در یک سال اخیر تقویت شده و قدم های اساسی تری برخواهند داشت.

آیت الله اعرافی همچنین درباره تفاهم نامه ها، پروژه های عمرانی، پیشرفت و توسعه در عرصه تبلیغ، طرح های اتصال بین طلاب شاغل و حوزه علمیه و ... به بیان نکاتی پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha