جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست مسئولان استانی و نهادهای حوزوی و فرهنگی خوزستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: دغدغه‌ای که رهبر معظم انقلاب در زمینه مساجد دارند تا زمانی که امام محله، طلبه در تراز انقلاب نباشد، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، امروز در نشست مسئولان استانی و نهادهای حوزوی و فرهنگی خوزستان با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، اظهار داشت: دغدغه‌ای که رهبر معظم انقلاب در زمینه مساجد دارند، تا زمانی که امام محله، طلبه در تراز انقلاب نباشد، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در تربیت امامان جماعت، خاطر نشان کرد: رسالت امام جماعت صرفاً اقامه نماز نیست و شرایط امروز همچون سابق نیست، بلکه در مساجد باید فعالیت فرهنگی صورت گیرد و امام محله نیز باید فردی با توانمندی خاص باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در زمینه طرح هجرت، روحانی مستقر، مدارس امین باید مبلغ و روحانی از شرایط لازم برخوردار و مورد ارزیابی قرار بگیرد، چرا که رسالت و مأموریت سنگینی برعهده آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد دانشگاه فرهنگیان را گلوگاه دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه تا چندین سال آینده دو سوم از معلمین بازنشسته می‌شوند، بهترین فرصت است که معلمان انقلابی و با رویکرد فرهنگی و تربیتی جذب شوند.

امام جمعه اهواز با اشاره به هنجارشکنی تعمدی برخی‌ افراد، اظهار کرد: هنجارشکنان و آشوبگران باید به صورت جدی مورد محاکمه قرار بگیرند و بدون هیچگونه مماشاتی با آنها برخورد شود.

در این جلسه برخی از نمایندگان مجلس، مسئولین نهادهای حوزوی و مدیر کل آموزش و پرورش، در رابطه با بحث‌های تخصصی در حوزه مسائل تعلیم و تربیت، مسائل فرهنگی و اجتماعی مرتبط با نهادهای حوزوی و امکانات و اختیارات صحبت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha