شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله اعرافی با طلاب و روحانیون خوزستان

طلاب و روحانیون استان خوزستان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشور به بیان دغدغه ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، طلاب و روحانیون استان خوزستان با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و در زمینه های مختلف به بیان دغدغه ها، پیشنهادها و راهکارها پرداختند.

ابتدا حجت الاسلام محمدصادق سمسار، فعال پژوهش و پژوهش از حوزه علمیه دزفول با قدردانی از آیت الله اعرافی بابت مدیریت تحولی در حوزه های علمیه، گفت: رهبرمعظم انقلاب مطالعات پژوهشی در حوزه فقه اقتصاد و بانکداری را مطالبه مطرح کردند.

وی با بیان دین‌که حوزه علمیه انقلابی، حوزه ای است که ستون فقراتش انقلابی باشد، گفت: ستون فقرات حوزه فقه و فقاهت است و اگر پاسخگوی نیازهای روز انقلاب بود می توان گفت که حوزه علمیه انقلابی است.

فعال پژوهشی با اشاره به این‌که‌ بستر لازم برای انجام کار پژوهشی نداریم، ادامه داد: اگر استاد علاقه مندی بخواهد کار پژوهشی انجام دهد، هنوز به بستر بالفعلی نرسیده ایم.

حجت الاسلام بهادر پرچم، مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان هم اظهار داشت:همکاری و تعامل بین بسیج طلاب و مدیریت حوزه علمیه استان در سطح خوبی است.

وی با اشاره به اینکه رونق حرکت های جهادی در خوزستان از سیل ۹۸ بود، ادامه داد: طلاب و مدیران حوزه در مناطق سیل زده حضور فعال و میدانی داشتند و علاوه بر خدمت رسانی از مسئولان نیز مطالبه گری می کردند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان عنوان کرد: طلاب و روحانیون خوزستان در عرصه های مختلف همچون آبگرفتگی معابر سطح اهواز، معضل غیزانیه، مبارزه با ویروس منحوس کرونا حضور پرشوری داشتند. در قضیه کرونا اوج افتخار برای طلاب جهادی بود که مدال افتخاری قدردانی رهبرمعظم انقلاب نیز شامل حال آنها شد.

حجت الاسلام پرچم در پایان خواستار حمایت بیشتر از طلاب جهادی استان خوزستان و ارتقای جایگاه بسیج طلاب و روحانیون در حوزه های علمیه سراسر کشور شد.

در ادامه حجت الاسلام حزابیان فعال عرصه تبلیغ حوزه علمیه خوزستان به بیان پیشنهادهای خود از جمله آموزش مبلغان و تقویت شعبه مرکز آموزش های مهارتی و کاربردی، پیگیری بحث هنر در حوزه های علمیه، پیگیری، ایجاد و تقویت شعبه تبلیغ اینترنتی در خوزستان پرداخت.

حجت الاسلام میلاد امینی فعال رسانه و هنر استان خوزستان هم در سخنانی گفت: در حوزه دین و رسانه ارتش قوی و مجهز قرار دارد اما دوستان طلبه رسانه ای امکانات آنها در حد یک گردان هم نیست.

وی با اشاره به اینکه به سمت تهیه نقشه راه فعالیت رسانه ای حوزه علمیه برویم، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون هنرمند در عصر جهاد تبیین نیازمند توجه هستند. در استان خوزستان محلی برای فعالیت هنری طلاب وجود ندارد.

همچنین حجت الاسلام سعید حردانیان فعال قرآنی و مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: در عرصه قرآن کریم و آموزش مبانی و اصول آن باید از مدیران تخصصی استفاده و بر روی این مسأله برنامه ریزی شود.

این فعال قرآنی به نقش و اثرگذاری هنر تلاوت قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه عربستان سعودی با کارهای استودیویی باوجود سیاست های خلاف قرآن کریم خود را به عنوان کشور قرآنی جا انداخته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha