شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ جلسه قرارگاه تثبیت اعتقادی خوزستان

حوزه / جلسه قرارگاه فرهنگی تثبیت اعتقادی خوزستان با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سردار فدوی جانشین سپاه پاسداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، روز گذشته جلسه قرارگاه فرهنگی تثبیت اعتقادی خوزستان با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سردار فدوی جانشین سپاه پاسداران برگزار شد.

در این نشست ابتدا جمعی از مدیران و فعالان عرصه اعتقادی و دینی استان خوزستان به بیان اقدامات، برنامه‌ها، رویکردها و راهکارهای پیش رو پرداختند و به نقش برجسته حوزه علمیه در این عرصه اشاره کردند.

همچنین آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این جلسه اظهار داشت: معارف اهل بیت(ع) همواره طرفدار و مشتری خود را دارد و لذا با اطمینان خاطر باید به فعالیت و تبلیغ دینی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه رویکرد در مسائل اعتقادی باید پیشگیرانه و نه درمانی باشد، افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه، فضای مجازی و رسانه، بسترهای اصلی است که باید بر روی آنها تمرکز داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه آمادگی داریم متناسب با رشته‌های مورد درخواست در زمینه اعتقادی، روحانی متخصص حضور پیدا کند، ادامه داد: قرارگاه تثبیت اعتقادی خوزستان با اشراف نماینده ولی فقیه در خوزستان هر رشته‌ای را که لازم دانست اعلام کند و ما آن را اجرا خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی در بخشی دیگر، به توضیحاتی پیرامون راه اندازی انجمن‌های علمی مورد نیاز در خوزستان، حمایت ویژه از طرح هجرت و مدارس امین در خوزستان، آمادگی اجرای طرح حبل المتین متناسب با خوزستان و آمادگی همکاری دبیرخانه گروه‌های جهادی پرداخت.

اهمیت فعال سازی مساجد تراز انقلاب در استان خوزستان

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت فعال سازی مساجد تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ساخت خانه عالم باید سهمیه بندی و متناسب با فعالیت‌ها باشد و علاوه بر دیگر مجموعه‌ها، سپاه پاسداران نیز ورود پیدا کند.

حل مسائل انقلاب اسلامی باید در حوزه علمیه انجام شود

در ادامه سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ۴۳ سال است که انقلاب اسلامی مورد تهاجم است و جبهه مشترک کفر، باطل و ظلم در مقابل ما قرار دارند.

وی با اشاره به منابع غنی دین مبین اسلام در حوزه‌های مختلف، گفت: باید رویکرد و تلاش ما در جهت تثبیت مبانی دین اسلام و محکم کردن آنها بین نسل‌های امروزی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حل مسائل انقلاب اسلامی باید در حوزه علمیه انجام شود، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و طلاب نقش برجسته‌ای در این عرصه دارند، البته به تکلیف خودمان عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha