جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خوراسگان

حوزه/ کارشناس سیاسی تصریح کرد: طی ۲۰۰ سال ۷۰درصد وسعت کشور کاسته شده است، ولی در دفاع مقدس با وجود اینکه تمام قدرت های شرق و غرب به حمایت از رژیم بعث عراق پرداختند حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محسن نصری در نشست بصیرتی طلاب، کارکنان و اساتید موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، با اشاره به جنگ تحمیلی و رویارویی ایران با تمام قدرت های جهان، گفت: با مطالعه تاریخ ایران می بینیم که طی ۲۰۰ سال ۷۰درصد از وسعت کشور کاسته شده است، ولی در دفاع مقدس با وجود اینکه تمام قدرت های شرق و غرب به حمایت از رژیم بعث عراق پرداختند حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد، لذا باید دید در آن زمان رزمندگان و شهدا چگونه عمل کردند، که به چنین دستاوردی رسیدند، پس در حالی که ۳۴ سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد، پرداختن به سیره و روش شهدا امری لازم و ضروری است.

کارشناس سیاسی در تبیین گام دوم انقلاب گفت: شهدا گام اول انقلاب را برداشتند و به بهترین نحو هم به سرانجام رساندند حال آنان مسئولیت گام دوم انقلاب را بر عهده ما گذارده اند خوب است با تأسی به آنان با موفقیت در گام دوم انقلاب زمینه ساز ظهور باشیم.

نصری ضمن اشاره به موقعیت اجتماعی شهید چمران قبل از انقلاب گفت: آنچه شهید چمران به رها کردن زندگی و موقعیت اجتماعی واداشت دغدغه مندی و درد خدمت به اسلام بود، این درد مسئولانه ایشان را به مجاهدت در راه حق کشانده بود. در فرازی از مناجات های ایشان هست که می گوید: خدایا شکر که به من درد دادی و نعمت درک درد را عطا نمودی. شهید آیت الله مطهری وجه تمایز انسان از حیوان را دردمندی بیان می کند و این دردمندی است که در انسان، ایجاد حس مسئولیت می کند. امروز جامعه ما به دردمندی و احساس مسئولیت نیازمند است.

وی خاطراتی از سیره شهدا بیان کرد و در بیان رمز موفقیت رزمندگان و شهدا گفت: دردمندی شهدا و همت و تلاش و مجاهدت آنان در کنار بندگی و معنویت آنان را چنین تاثیر گذار و موفق گرداند. در سنگرهای بعثی استحکام و تجهیزات بود ولی در سنگرهای خاکی رزمندگان، معنویت و توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام و توجه به لقمه حلال موج می زد. اشعه ای از شعاع پر نور یاران امام حسین علیه السلام و حضرت قاسم علیه السلام در وجود آنان نفوذ کرده بود که اینگونه طالب شهادت شده بودند.

وی در پایان به وظیفه ما در این زمان اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب را شهدا به ما سپردند و انتظارشان این است که با همان مکتب و مرام و سبک زندگی که آنان را در راه حق پیروز کرد، ما نیز گام برداریم و در جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی سربلند و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha