پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ر

حوزه / معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: جوانان برومند ایران اسلامی همچون زمان دفاع مقدس پیروز قطعی میدان جنگ اقتصادی هستند و تلاش دولت جبران کسری‌ها و کمبودهاست که ان‌شاءالله در آینده رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور شب گذشته در یادواره شهدای سفید شهر آران و بیدگل، با بیان اینکه با شروع جنگ تحمیلی، انقلاب دیگری در ایران بر پا شد، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی نا برابری مطلق بین دوطرف نبرد وجود داشت، به طوری که صدام وقتی به ایران حمله کرد بیش از ۵ هزار دستگاه تانک و سیستم هوایی پیشرفته داشت ولی ایران سیم خاردار هم نداشت.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس اخلاق، فرهنگ و معنویت جدیدی به وجود آمد، یادآور شد: در دفاع مقدس با بازسازی ارزش‌های انسانی، اسلامی و قرآنی، روحیه برادری، فداکاری، ایثارگری، شهادت طلبی و اعتماد به نفس، به جامعه و جوانان کشورمان برگشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در دفاع مقدس یک بار دیگر گمشده جفرافیایی خودش را در دنیا پیدا کرد، گفت: در دوران دفاع مقدس علاوه بر آزاد سازی سرزمین کشورمان، هویت، اخلاق و فرهنگ جدید دوباره به جامعه بازگشت.

وی با اشاره به خاطره‌ای از حضور رئیس جمهور در سازمان ملل، یادآور شد: به گفته رئیس جمهور در ۲۰ ملاقات جانبی که در کنفرانس سازمان ملل با رؤسای جمهور کشورهای مختلف برگزار شده است، همه آنها اصرار بر خرید پهپادهای ایران داشتند.

رضایی با بیان اینکه پهپاد، موشک و تانک‌های پیشرفته ایران از دل دفاع مقدس و با تقدیم خون هزاران شهید بیرون آمده است، مطرح کرد: شهدای ما نه تنها سرزمین کشورمان را آزاد کردند، بلکه برای اولین بار بعد از ۳۰۰ سال اقتدار ارتش ملی را به ایران برگرداندند.

وی به جنگ اقتصادی دشمن بعد از دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: بعد از شکست مفتضحانه غرب در حمله به ایران، علاوه بر راه اندازی جنگ اقتصادی و تحریم ظالمانه علیه کشورمان، با دشمنان داخلی و خارجی نیز روبرو بوده‌ایم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، به آزادسازی سایت‌های مجازی ایران توسط آمریکا اشاره کرد و خطاب به دولتمردان آمریکایی یادآور شد: شما دشمن بهبود و پیشرفت ایران هستید، اگر دلتان برای آزادی ملت ایران می‌سوزد، چرا با محاصره اقتصادی، دارو و درآمدهای کشورمان را قطع کرده‌اید و دلتان برای کودکانی که در ۳۰ سال گذشته تحت فشار اقتصادی شما هستند، نمی‌سوزد؟

وی با انتقاد از عدم حل مشکلات اقتصادی کشور طی سالیان گذشته، خاطر نشان کرد: باید کسانی که در ۳۰ سال گذشته اقتصاد کشور در دستشان بوده پاسخ بدهند که چرا این فرصت بزرگ تاریخی را از دست داده‌اند، چرا که نباید وضع صنعت، کشاورزی، معیشت مردم و اشتغال به این صورت باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور، اخلاق و رفتار دوران دفاع مقدس در ۳۰ سال گذشته لحاظ نشده است، گفت: در دوران دفاع مقدس، علاوه بر شهادت طلبی، شاهد ابتکار عمل، نوآوری و خلاقیت نیز بودیم.

رضایی با بیان اینکه جوانان ما همچون دفاع مقدس پیروز میدان جنگ اقتصادی هستند، گفت: جوانان برومند ایران اسلامی همچون زمان دفاع مقدس پیروز قطعی میدان جنگ اقتصادی هستند و تلاش دولت جبران کسری‌ها و کمبودهاست که ان‌شاءالله در آینده رفع خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: در طول انقلاب تندبادهای بزرگ از بالای سر ملت ما رد شده و اگر در گذشته مسئولان اقتصادی سهل انگاری و تردید نمی‌کردند وضعیت اقتصاد اینگونه نبود.

وی با اشاره به مدیریت دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: اگر مسئولان اقتصادی همانند دوران جنگ و انقلاب مدیریت می‌کردند، این وضعیت اقتصادی را شاهد نبودیم.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی نیز در این مراسم با اشاره به تقدیم بیش از ۲۳۰۰ شهید توسط مردم ولایتمدار منطقه کاشان و آران و بیدگل، اظهار داشت: این مردم، امین مسئولان هستند و طی سالیان گذشته در میدان‌های گوناگون نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: کاشان و آران و بیدگل اکنون با در اختیار داشتن بیش از ۲۰۰۰ کارخانه و شرکت تولیدی عظیم در صنایع نساجی، نقش بزرگی در توسعه اقتصادی کشور بر عهده دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha