جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیپور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیپور از حضور غیرتمندانه مردم انقلابی گیلان در محکومیت اغتشاشات اخیر در استان گیلان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان در پیامی از حضور غیرتمندانه و انقلابی مردم گیلان در محکومیت اغتشاشات و فتنه اخیر در استان گیلان قدردانی کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عزیز و سرافراز که توسط امتی مجاهد و مقاوم و زیر سایه پرچم اسلام ناب محمدی و تحت زعامت و رهبری امام راحل(ره) شکل گرفت، احیاکننده ارزش‌های والای اسلامی و انسانی بود. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی توانست با حضور پرشور و شعور مردم در عرصه‌های مختلف کشور الگویی نوین را در جهان ارائه کند و آن مردم‌سالاری دینی بود.

موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، دفاعی و...، ایران را به یک الگوی جذاب برای ملت‌های آزاده تبدیل کرد و همین موضوع باعث شد تا مستکبران عالم از همان روزهای نخست علم مخالفت و دشمنی با مردمی‌ترین انقلاب تاریخ را بلند کنند.

دستاوردهای افتخارآفرین ملت مقاوم ایران در چهار دهۀ اخیر تبدیل به خاری بر چشم دشمنان و بدخواهان این کشور و مردم دین‌دار آن شد و ایران را از حضیض ذلت در دوره سیاه پهلوی به اوج عزت در جمهوری اسلامی رساند. در این میان گروه‌ها و فرقه‌های مختلفی همچون سلطنت‌طلبان، منافقان، خائنان و فتنه‌گران که در صدد انتقام گرفتن از مردم انقلابی و دین‌دار ایران اسلامی بودند، با تمامی اختلافات ظاهری دست‌به‌دست هم دادند تا ضربه‌ای به پیکرۀ این ملت عظیم وارد کنند؛ اما «مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین».

فتنه‌انگیزی و اغتشاشات اخیر نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت بیش از پیش روشنگری و تبیین در زمان حال است تا مانعی باشد در مقابل تحریف واقعیت‌ها توسط مزدوران دشمن و این امر بیش از همه بر عهدۀ هنرمندان، نویسندگان، ناشران و اهالی فکر و اندیشه است. هنرمندان و نویسندگان و فرهنگیان می‌توانند در شرایط غبارآلود فتنه مسیر حق و حقیقت را بشناسند و دنبال کنند که وابستگی فکری و مالی به دنیای غرب نداشته باشند و دلبستۀ این کشور، فرهنگ و آیین مترقی آن باشند.

آری، امروز همه فتنه‌گران، همه گروهک‌ها، همه فرقه‌های ضاله، همه شبکه‌های صهیونیستی، بهایی، سعودی و همه قدرت‌های غربی و استکباری و استعماری با همه قوای نرم و رسانه‌ای و مزدوران خود جمع شده‌اند و علیه ملت ایران صف‌آرایی نموده‌اند.

آیا می‌شود سکوت پیشه کرد تا کفتاران تجزیه‌طلب سلاح به دست گیرند و با ترساندن عده‌ای، پرچم مقدس لا اله الا الله و بیرق زیبا و باعظمت و افتخار جمهوری اسلامی ایران را به آتش بکشند؟

آیا غیر از پهلوی‌پرستان و تفاله‌های رضاقلدر، کسی سابقه اهانت به میراث فاطمی ملت ایران و کشیدن چادر از سر نوامیس و بانوان کشورمان را داشته است؟

آیا غیر از فتنه‌گران کوردل و بهایی‌های مرتدشده، کسی سابقه اهانت به پرچم‌های مشکی عزای سیدالشهدا ارواحنا فداه را داشته است؟

دشمنان بدانند مردم شریف ایران اسلامی همیشه مدافع اصل نظام وانقلاب بوده و هستند و نسبت به مقدسات خود حساسیت دارند لذا وضع اینگونه از افراد از صف مردم جداست و هیچ گاه مردم خواهان تخریب بیت المال و اهانت به مقدسات و ایجاد ناامنی نیستند.

حضور غیرتمندانه مردم گیلان در محکومیت عده‌ای قلیل از عوامل فریب خورده اغتشاشگر، هنجار شکن، توهین کننده به مقدسات و آتش زدن مساجد، اموال عمومی، خودروهای امدادی و اماکن کسبه و خدماتی، موجب افتخار و مایه قوت نظام اسلامی است که همواره بر این موهبت شاکر بوده و در دفتر باقیات الصالحاتشان محفوظ و منظور خواهد شد، و در این میان حضور مقتدرانه نیروهای انتظامی، بسیج و همیاران پلیس که جان بر کف در میدان آشوب به ایستادگی در مقابل هنجارشکنان پرداختند و چون همیشه در خط مقدم حفظ امنیت، خدمتگزار کشور و مردم بودند، قابل تحسین بوده و نباید مغفول بماند.

حوزه علمیه گیلان ضمن قدردانی از هوشیاری و حضور به موقع مردم غیور و دلاور این استان در سطح خیابان‌های شهر و نمایش اقتدار و وفاداری که در قاب شبکه‌های سراسری بارها مورد استناد قرار گرفت، بار دیگر توجه مسئولان را به حل جهادی مشکلات مردم و رفع دغدغه‌های موجود استان معطوف می‌دارد.

مدیریت حوزه علمیه استان گیلان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha