پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یادواره شهدای روحانی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم دیدند اغتشاشگران فرزندان داعش هستند و اگر کشور دست چنین افرادی که سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند بیفتد، دیگر قرآن، اسلام، حجاب، حیا، عدالت احکام الهی، آزادی، فرهنگ و... وجود نخواهد داشت و فحشا، خونریزی، بی‌حجابی، ظلم و جنایت جایگزین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، در یادواره شهدای روحانی که در محل سینما انقلاب یاسوج برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانی، گفت: خداوند وقتی به شخص یا جامعه‌ای توجه ویژه داشته باشد فضیلت‌هایی را نصیب آن شخص یا جامعه می‌کند، لذا شهادت یک مقام رفیع و بزرگ الهی‌ست که نصیب هر کس نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وقتی انسانی در راه خدا به شهادت می‌رسد فضیلتی بالاتر از آن نیست و شهدای گرانقدر روحانی نیز به چنین فضیلتی دست یافته‌اند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: فضیلت دیگری که شهدای ما دارند مقام علم و دانش الهی‌ست که خدا همه مومنین را از خاکی‌ بودن، منزوی بودن و جهنمی‌ بودن به واسطه ایمان به خدا، پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بلند کرد و رفعت بخشید، اما در میان این مومنین علماء جایگاه خاصی دارند،؛ عالمی که در مسیر تبلیغ دین حرکت می‌کند، قلمش و بیانش در مسیر ارشاد و هدایت انسان‌هاست.

آشوبگران داعشی وار وسط خیابان آمدند | حجاب را از سر زنها کشیدند

وی بیان کرد: راه شهدا را باید کسانی تبیین کنند که راه رسیدن به رضایت خداوند را بلد باشند، که این کار علما و روحانیون است.

نماینده ولی‌فقیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خیلی‌ها برای بت‌پرستی هزینه کردند و می‌کنند، جان دادند و جان می‌دهند، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی هشت‌ساله شاید دشمن دو برابر ما کشته داد، اما کشته‌های آنها کجا و شهدای ما کجا؛ آنها به فرمان انسانی فاسق، فاسد، جنایتکار، بی‌دین و کافر به میدان آمدند و کشته شدند، اما شهدای ما به فرمانی انسانی عابد، صالح، فقیه، عالم، خدایی و الهی به میدان آمدند و جان دادند.

آشوبگران داعشی وار وسط خیابان آمدند | حجاب را از سر زنها کشیدند

امام جمعه یاسوج ادامه داد: کسانی که راه شهادت و درست زندگی کردن را به انسان‌ها نشان می دهند، علما هستند، به همین خاطر است که می‌گویند قلم علما از قدم شهدا افضل است.

وی با اشاره به اینکه اگر اندیشه‌ها درست باشد انسان‌ها راه را گم نخواهند کرد، افزود: انسان برای تقرب به خدا نماز می‌خواند، روزه می‌گیرد و انفاق می‌کند و به جنگ با ظلم می رود و از مظلوم حمایت می کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه با بیان اینکه انقلاب ضرورت داشت و جنگ اجتناب ناپذیر بود،اظهار داشت: ما باید به خاطر اینکه ملت ایران در دوران پهلوی و قاجار دچار تحقیر شده بودند انقلاب می کردیم، چرا که مردم ایران در زمینه فرهنگ، سرآمد و دانشمندان بزرگی داشت، شایسته چنین تحقیری نبود.

آشوبگران داعشی وار وسط خیابان آمدند | حجاب را از سر زنها کشیدند

وی با اشاره به اینکه نهایت تحقیر برای یک ملت این است که سلطانش نوکر دیگران باشد، افزود: در دوران طاغوت ما از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تحقیر می‌شدیم که شایسته چنین تحقیری نبودیم.

حسینی ادامه داد: امام خمینی(ره) همه این تحقیرها را دید فریاد زد که باید به داد اسلام برسید و ملت مسلمان ایران را نجات دهید.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حکومت خبیث پهلوی علاوه بر اینکه فشارهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و ... را بر مردم و ملت ایران وارد کرد، علنی در مقابل اسلام و پیامبر اکرم(ص) ایستاد و چکمه‌هایش را روی سینه انقلاب قرار دارد تا اسلام نفس نکشند، اینجا بود که امام خمینی(ره) برخاست و انقلابی را ایجاد کرد که لازم و ضروری بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی گفت: آمریکا و انگلیس از همان اوایل انقلاب که فهمیدند منافع آنها در خطر افتاده است فتنه‌های خود را علیه انقلاب به کار بستند و جنگ هشت ساله را به راه انداختند، لذا جوانان ما ایستادند و جنگیدند و از کشورشان دفاع کردند و دست اجنبی ها را از خاک ایران بریدند.

وی با اشاره به زمانی که همه کشورهای استعمار و استکبار پشت صدام ایستادند و تمام منابع خود را اختیارش قرار دادند تا منافع خودشان را در کشور ما تامین کنند، افزود: ما با حداقل امکانات دفاع کردیم اما نتیجه جنگ آن چیزی نشد که آمریکا و انگلیس و رژیم جعلی صهیونیست می‌خواستند، لذا به برکت اسلام، ولایت‌فقیه و ایمان مردم، ملت ایران پیروزی این جنگ نابرابر شد.

آشوبگران داعشی وار وسط خیابان آمدند | حجاب را از سر زنها کشیدند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ایران جنگ‌های زیادی کرد، اما در بسیاری از جنگ‌ها مانند جنگ جهانی اول و دوم شکست‌های تلخ تاریخی خورد و شرق و غرب کشورمان در اختیار دشمن بود. اما در هشت‌سال دفاع مقدس به برکت اسلام و ولایت‌فقیه پیروز شدیم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه امروز دشمن عظمت و قدرت نظام جمهوری اسلامی به محوریت ولایت فقیه را فهمیده است، عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا به بهانه‌های مختلف ضرباتی بر پیکر انقلاب و اسلام وارد کند.

وی در ادامه بیان کرد: طی همین چند روز اخیر به بهانه‌های مختلف ملاحظه کردیم، ساختمانی فرو می‌ریزد به کف خیابان می‌آیند، یک زنی در جایی سکته کرد جبهه استکبار و استعمار فراخوان زد و عده‌ای اراذل و اوباش وسط خیابان آمدند و آشوب به پا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اسرائیلی که طی چند روز چند کشور عربی را ساقط کرد، تمام تلاش خود را کرد که غزه را نابود کند اما به برکت انقلاب اسلامی در مقابل آن پرچم صلح برافراشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: البته دشمن بیکار نمی‌نشیند و همیشه در تلاش است که به ایران اسلامی ضربه وارد کند اما مردم کوتاه نمی‌آیند و اینکه تعدادی اراذل اوباش که نه سواد دارند، نه تعهدی به اخلاق، به خیابان می‌آیند، مشخص است اگر حکومت و مدیریت را به آنها بسپارند جز فحشا، ظلم، جنایت، ولنگاری و بیدادگری چیزی نخواهد بود.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: مردم می‌بینند که داعشی‌ها مانند اینها عمل می‌کردند و اینها فرزندان داعش هستند و اگر فردایی خدای ناکرده کشور دست چنین افرادی که سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند بیفتد، دیگر قرآن، اسلام، حجاب، حیا، عدالت احکام الهی، آزادی، فرهنگ و ... وجود نخواهد داشت و فحشا، خونریزی، بی‌حجابی، ظلم، بیداد و جنایت جایگزین می‌شود.

وی گفت: کسی که حجاب را از سر زنها می‌کشد، کسی که نظاره می‌کند دختری فاسقه و فاسده جلوی همه برهنه می‌شود، سر به زمین نمی‌اندازد، اگر انگلیس و آمریکا مختار باشند چنین‌ افرادی را حاکم خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تاکید بر اینکه همه بدانند ما یک قدم از اهداف اسلامی و انقلاب خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد، گفت: طرفداران این سرزمین و حتی دشمنان بدانند آن چیزی که می‌ماند انقلاب و اسلام است و به برکت خون شهدا و ولایت فقیه انقلاب مستحکم‌تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نباید اجازه دهیم جامعه از مدار عقلانیت و خردورزی خارج شود؛ اگر جامعه از عقلانیت خارج شد باید آن را به مدار عقلانیت برگردانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha