جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی نجم در دامغان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نجم گفت: طلاب در حوزه های علمیه در ۳ بخش آموزش، پژوهش و فرهنگی فعالیت دارند که عمده مردم تنها بخش سوم حوزه یعنی فعالیت‌های فرهنگی را می‌شناسند در صورتی که رسالت حوزه های علمیه تنها در عرصه فرهنگی خلاصه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، صبح امروز در اولین همایش ملی «جنگ بیولوژیک؛ ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در سالن الغدیر شهر دامغان، اظهار داشت: معمولا حوزه های علمیه را به عنوان یک مرکز عمومی فرهنگی می شناسند و یک فضایی است که طلاب در آن درس می خوانند و فقط احکام و قرآن یاد می گیرند و برای مردم می گویند، در حالی که این تنها بخشی از کار حوزه است و برگزاری این گونه همایش ها حاکی از فعالیت های اصلی حوزه هاست.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه فعالیت‌های طلاب علوم دینی در حوزه‌های علمیه منحصر به فعالیت فرهنگی نیست، گفت: طلاب خواهر و برادر فعالیت‌های جدی و فاخری در عرصه‌های علمی دارند.

وی افزود: طلاب در حوزه های علمیه در ۳ بخش آموزش، پژوهش و فرهنگی فعالیت دارند که عمده مردم تنها بخش سوم حوزه یعنی فعالیت‌های فرهنگی را می‌شناسند در صورتی که رسالت حوزه های علمیه تنها در عرصه فرهنگی خلاصه نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نجم با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت های علمی طلاب اعم از خواهر و برادر در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: بانوان طلبه همچون طلاب برادر نیز یک فعالیت های جدی علمی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha