پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید روحانی میرباقر سیادت پناه

حوزه/ در نمایشگاه کتاب باغ موزه دفاع مقدس فارس از کتاب حاوی ۴۰ شناسنامه شهید روحانی استان فارس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، جلسه جامعه روحانیت شیراز شامگاه پنج شنبه به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد و در حاشیه بازدید اعضای جامعه روحانیت شیراز از موزه دفاع مقدس فارس که در آخرین روز از ایام گرامیداشت دفاع مقدس صورت گرفت، از نمایشگاه کتاب حاوی ۴۰ کتابچه شناسنامه شهید روحانی استان فارس رونمایی شد.

این کتابچه با نام "شناسنامه شهدای روحانی استان فارس" در قالب و طرحی شبیه شناسنامه با جلد قرمز طراحی شده و مشخصات ۴۰ روحانی شهید شیراز در آن آمده است.

در هشت سال جنگ تحمیلی، هزار و ۲۸۱ نفر از روحانیون استان فارس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند که از این تعداد ۳۴۶ روحانی به فیض شهادت نائل گشته و هشت آزاده سرافراز و ۱۲۶ جانباز گرانقدر سهم روحانیون استان فارس از این حماسه سترگ است.

سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس باید توسط روحانیون، اساتید و معلمان به نسل جدید انتقال داده شود و با روایت آن باید در مسیر ماندگاری آن قدم برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در طول چند هزار سال اخیر جنگ‌های بسیاری رخ داده اما هیچ جنگی به اندازه دفاع مقدس، حاوی ارزش‌ها و مفاهیم والای انسانی نبوده است، افزود: جنگی که به ما تحمیل شد، در پرتو ارزش‌های فرهنگی و رخدادهایی که در آن روی داد، مانا و ماندگار شد و نام دفاع مقدس به خود گرفت.

سردار کوشکی خاطرنشان کرد: در سال ۷۶ که رهبر معظم انقلاب اسلامی، اساسنامه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را ابلاغ کردند ساخت موزه‌های دفاع‌مقدس جهت نمایش رویدادهای جنگ تحمیلی، ثبت و ضبط مستندات جنگ تحمیلی و مکتوب‌سازی خاطرات و روایات و در یک کلام ثبت تاریخ شفاهی جنگ را مهمترین ماموریت این بنیاد معرفی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha