پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: دشمن می‌خواهد اینها که اغتشاش کردند و این تروریست‏ های داعشی که چادر از سر زن و دختر محجبه کشیدند، به قرآن اهانت کردند و مسجد را سوزاندند را ملت ایران معرفی کند و این توهین به ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، چهارشنبه۶مهر در ابتدای درس خارج اصول خود ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر و توهین به مقدسات توسط عده ‏ای معدود که با هدایت و راهبری دشمنان نظام اسلامی صورت پذیرفت اظهار داشت: ۴۳ سال است دشمنان در تلاش‏ اند نظام اسلامی را از میان بردارند و از تمام مکرها و حیله‏ ها برای براندازی این نظام اسلامی استفاده کرده ‏اند که آخرین مورد آن همین حوادث اخیر بود که به فضل الهی باز هم با شکست روبرو شدند و این نشان‌دهنده اقتدار این نظام است.

وی افزود اگر قرار باشد از ناکارآمدی بگوییم این تدابیر و نقشه ‏های دشمن است که با همه آنچه هزینه کرده و به کار برده به هدف و مقصد شومش دست نیافته و نخواهد یافت.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید کردند اما متأسفانه آنچنان که شایسته است در این عرصه عمل نشده؛ همه ما وظیفه داریم مسائل نظام را بهتر تبیین کنیم خصوصاً رسانه ملی و دستگاه های تبلیغاتی ما ضروری است در عرصه تبیین مسائل نظام بهتر و قوی تر عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه در حوادث اخیر شاهد بودیم که در بعضی از شبکه‏ های رسانه‏ ملی ما، عناصری که مغلوب بازی دشمن شده بودند، ایده ‏های دشمن را ترویج کردند و بر آتش فتنه افزودند و عملاً در مسیر ترسیم شده از سوی دشمن قرار گرفتند. آنها در رسانه ملی دروغ ‌پردازی کردند و قبل از مشخص شدن موضوع گفتند این خانم کشته شده. کسی آمد گفت من پزشکم و میدانم جز از طریق ضرب و جرح این اتفاق رخ نمی دهد که اینها مصادیق اشاعه فحشاست و مصداق آیه کریمه قرآن است که می فرماید:

إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْکَاذِبُونَ(آیه ۱۰۵ سوره نحل)

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه کریمه قرآن مجید افزود: کسانی که ایمان به خدا دارند به غیر علم سخن نمی‌گویند و به دیگران افترا نمی بندند.

وی افزود: کسانی که این تریبون را در اختیار افراد نا اهل قرار می‏دهند هم مسئول اند، چرا در این شرایط التهاب آور اجازه می دهید از تریبون رسمی جمهوری اسلامی دروغ پراکنده شود؟ چرا اجازه میدهید از تریبون جمهوری اسلامی که تریبون ملت ایران است، با هزینه ملت ایران به دروغ بگویند آنها که آمدند به خیابان‏ها و به اموال عمومی آسیب زدند و اموال مردم را نابود کردند و به آتش کشیدند و غارت کردند به بانک‏ها حمله کردند پول مردم را دزدیدند ملت ایران هستند؟ چرا این تروریست‏ها و این دزدها را ملت ایران می نامید؟ و آنها را از جامعه خوانده و گفتید اینها ملت معترضند؟! متأسفانه این حرف‌ها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شنیده شد و چنین عملکردی نه حرفه‌ای است و نه با موازین شرعی و نه موازین عقل سازگار است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به نقشه شوم دشمن در به آشوب کشیدن جامعه افزود: چرا وقتی عده‌ای می‌خواهند جامعه را به آشوب بکشانند شما کاری را میکنید که دشمن می‌خواهد؟ دشمن همین را می خواهد که گفته شود نظام کارآمد نیست. دشمن می‌خواهد اینها که اغتشاش کردند و این تروریست‏های داعشی که آمدند چادر از سر زن و دختر محجبه کشیدند، به قرآن اهانت کردند و مسجد را سوزاندند را ملت ایران معرفی کنید؛ و این توهین به ملت ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس در جواب تهمت دشمنان به ملت ایران یاد آور شد: باید به این افراد گفت چرا چشمانتان را باز نمی کنید؛ میلیونها انسانی که آمدند و این حوادث و اقدامات را محکوم کردند و از جمهوری اسلامی و از مقدسات اعلام پشتیبانی کردند این میلیونها جمعیت را ملت نمی نامید اما یک دسته اغتشاشگر محدود و معدود را که به چند هزار نفر هم نمیرسند را ملت ایران می نامید؟! البته ممکن است مردم از بعضی از تدبیرها و برنامه ها گله داشته باشند اما گله مردم ربطی به این عده که به خیابان آمدند و همه جا را به آتش کشیدند و آدم کشتند ندارد.

وی در ادامه افزود: آنهایی که از تریبون جمهوری اسلامی اعلام کردند که این مجرمین، اشخاصی معترضند در برابر خانواده شهدایی که در این جریان شهید شدند چه پاسخی دارند؟! در برابر آن دخترک مظلوم و فرزند شهیدی که در انتظار پدرش گریه میکرد چه پاسخی دارند؟! در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش دارد این‌گونه اظهارات از رسانه ملی و در اختیار قراردادن رسانه به افرادی که این چنین آتش اغتشاشات را بر می افروزند ابداً حرفه‏ای نیست و در هیچ جای دنیا این چنین عمل نمی ‏شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به خدمات مخلصانه دولت و نیروی انتظامی افزود: متأسفانه روال رسانه ‏های ما تا حدودی اینگونه شده که معایب را بزرگ ‌کنند اما از دستآوردها و خدمات عظیمی که دولت و دیگر نهادهای مهم مثل پلیس امنیت کشور رقم می‏ زنند آنطور که باید سخن گفته نمی‏ شود که استدعا داریم در این موارد تبیین بهتری صورت پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 22 IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    8 1
    عكس قضيه هم صادق است: معرفي تمامي معترضين به عنوان اغتشاشگر هم توهين به مردم است
    • عبدالله IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      8 0
      احسنت.
    • ؟ IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 1
      حالا کی همه رو اغتشاشگر معرفی کرده؟ اصلا کی معترض نیست؟ همه ما معایبی داریم، که آشکارش طبعا به حکم تکلیفمان مورد اعتراض متقابلمان هست، فردی اجتماعی و ...
  • پیشنهاد/1 IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    4 2
    1- وقتی ساختمانی دچار حریق می‌شود، آتش‌نشانها به محض اینکه به محل حادثه می‌رسند، همه تلاش خود را صرف دو کار می‌کنند: مهار آتش و دورکردن موادی که می‌تواند دامنه حریق را گسترش دهد، آن‌هم با "سرعت حداکثری" و "دقت تا سرحد امکان". آن‌ها در دقایق اولیه دنبال دلیل آتش‌سوزی یا عمدی -سهوی بودن آن یا پیداکردن مقصر نمی‌گردند و حتی اگر مقصران یا قاصران در صحنه باشند به سرزنش‌شان نمی‌پردازند چون برای این کارها فرصت کافی هست. در دقایق و ساعات اولیه درایت و تیزهوشی و سرعت عمل مهم است. بعد از مهار آتش و پیدا شدن آرامش و شرایط پایدار، دلایل و مقصران و سوءتدبیرها و... را پیدا می‌کنند و برای جلوگیری از تکرار آتش‌سوزی، چاره می‌اندیشند؛ ۲- شرایط امروز جامعه مانند همین مثال است. بنا به دلایل و عواملی، جامعه ملتهب شده و ناآرامی‌هایی در کشور به وجود آمده است؛ بی‌اعتمادی به اخبار رسمی و مسئولان هم در بالاترین سطح از سال ۱۳۵۷ تا کنون رسیده؛ رسانه‌های رسمی و مجازی قابل اتکا نیستند؛ رسانه‌های بیگانه هم دائماً پمپاژ خبر راست و دروغ می‌کنند؛ مقامات رسمی و غیررسمی بعضی کشورها از اغتشاشات حمایت می‌کنند و...؛ ۳- خب چه باید کرد؟ برای مهار این اتفاقات، یک فرمانده میدان (و فقط یک فرمانده) لازم است. همه ارکان دیگر باید به فرمان او عمل کنند. سیاستگذاری در مورد بازداشت، برخورد با تجمع‌کنندگان، صدور بیانیه و فعالیت رسانه‌ای و نظایر آن باید همگی به یک نفر سپرده شود. برهم زدن امنیت جامعه توسط هر کس، حتماً غیرقابل تحمل است و با آن باید به شدت برخورد شود و هزینه آنرا هم داد، اما پیش‌نیاز مهم آن، همراه کردن افکار عمومی است. اگر کلیت جامعه بپذیرد که برقراری نظم و آرامش مقدمه‌ای است بر این‌که قدم‌ها برای تأمین خواسته‌ها بطور جدی برداشته شود، همراهی‌اش در اسرع وقت صورت می‌گیرد؛ ۴- به نظر می‌آید فردی که در این زمینه می‌تواند چنین جامعیتی داشته باشد شخص رئیس‌جمهور است. اصل ۱۱۳ قانون اساسی، او را دومین مقام رسمی کشور، مسئول قوه مجریه و مسئول اجرای قانون اساسی می‌داند. تفسیر ۱۰سال پیش شورای نگهبان مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور فقط در حوزه قوه مجریه اختیار اجرا دارد، خلاف نص قانون اساسی است.حال آنکه از ظاهر این اصل چنین برمی‌آید که رئیس‌جمهور در مقام اجرای قانون اساسی، حتی حق نقض تفسیر شورای نگهبان را دارد. ... ادامه دارد
    • آفرین! IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 1
      آفرین بر مهاجری! در آتش دمیدید، حالا که فهمیدبد تحقیقات به ضررتون هست، روش خاموشی تن دادن به خواسته آتش افروزه! خیلی باهوشید!
    • ! IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 1
      چه پیشنهاد داهیانه ای! رئیس جمهور نظر شورای نگهبان رو نقض کنه! شما خیر متخصص نصوص شناسی!
    • قانون اساسی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 1
      مگر اصل ۱۱۳ رئیس جمهور رو مسئول اجرای قانون اساسی جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می شود ندانسته؟ مگر اصل ۹۸ تفسیر قانون اساسی رو به عهده شورای نگهبان نگذاشته؟ خب اجرای قانون اساسی یعنی اعمال تفسیر شورای نگهبان. غیر اینه؟ چرا اون همه بی دقت حرف می زنند؟!
    • ویرایش «!» IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 0
      شما خیلی متخصص...
  • پیشنهاد/2 IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 1
    ... ۵- وحدت فرماندهی و ریاست، آن‌هم برای رئیس دولت سیزدهم که با همراهی بخش‌های مختلف مشغول حکمرانی است، یک فرصت طلایی برای شخص آقای رئیسی است.اما اقتضای این فرصت، بهره‌گیری کامل از اختیارات و کنارگذاشتن تمجمج و دوپهلو سخن گفتن است. اگر واقعا گشت ارشاد را قبول ندارد با صراحت و شجاعت آن را منحل کند و اگر جز این است تصمیم شفاف خود را بیان کند؛ ۶- ناآرامی های اخیر برآمده از مطالبات پاسخ ناگفته بخش‌هایی از جامعه است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حذف یا بی‌اثرکردن نهادهای مدنی (اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی) و از بین بردن راه‌های تعامل و ارتباط با جامعه است. اتفاقاً اراده قوی و تصمیم قاطع برای فعال‌شدن نهادهای مدنی و چهره های تأثیرگذار و مورد قبول بخش‌هایی از جامعه، می‌تواند رئیس‌جمهور را در مهارکردن فضا کمک کند؛ ۷- ورود سلبریتی‌ها به موضوعات اخیر، چه درست باشد یا نادرست، برخورد با آن‌ها و بازداشت‌شان و یا واردکردن اتهامات متعدد به آن‌ها (حتی اگر همه هم درست باشد) نه‌تنها کمکی برای ایجاد آرامش نمی‌کند که به عصبانی شدن جامعه منجر می‌شود. تعدادقابل توجهی از همین سلبریتی‌ها ، روزگاری در خدمت منافع نظام بوده‌اند و در آن مقاطع، مورد احترام همین‌هایی قرار گرفته‌اند الان به آنان فخاشی می‌کنند؛ ۸- تکه پاره کردن جامعه و دمیدن بر آتش خودی-غیرخودی به‌خصوص در شرایط حال، تنها تأثیرش داغ‌تر و تندتر کردن فضاست. عناصر سیاسی و رسانه‌ای که این بازی را در جامعه راه می‌اندازند، سال‌های سال با همین روش به اهداف خود برای تنگ‌تر کردن فضای سیاسی جامعه رسیده‌اند و الان هم می‌خواهند از نمد ناآرامی‌ها برای خودشان کلاه بدوزند. بازداشت چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی یا تهدید آن‌ها به محاکمه، اگر می‌توانست سودی داشته باشد، باید در دوره‌های قبل مفید واقع می‌افتاد حال آن‌که در بسیاری موارد به محبو‌ب‌تر شدن آن‌ها انجامیده است. از نفوذ این افراد همچنان می‌توان بهره گرفت و برای این کار باید اولاً اعتماد آن‌ها را جلب کرد و ثانیاً از آن‌ها برای بهبود اوضاع کمک خواست. ... ادامه دارد
    • ؟! IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 1
      در مورد گشت ارشاد صفر و صدی حرف می زنید؟! گشت ارشاد مثل موارد دیگه طبعا ممکنه ایراد یا ایرادهایی داشته باشه و ایرادهاش برطرف بشه. راه نه تعطیل مطلقه و نه بی خیالی در برابر ضعفهاست. اصل برخورد پلیسی در مساله تهییج جنسی از طریق بی حجابی و بدحجابی، ضرورت انکار ناپذیر هست، روشهای مهربانانه با شدت و قساوت پاسخ گرفت، لذا چاره همینه، اما با ارتقای مداوم.
  • پیشنهاد/3 IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 1
    ... ۹- اگر رئیس‌جمهور اختیار کافی دارد -که دارد- پس می‌تواند مسئولیت کوتاهی همه دستگاه‌ها را بپذیرد و از طرف همه دستگاه‌های حاکمیتی عذرخواهی کند. و یکی از اولین گا‌م‌ها، پوزش‌خواهی از ایجاد گشت ارشاد و عملکرد آن است؛ ۱۰- برخی تجمعات با آن‌که شعارهای تند هم از آن شنیده می‌شود، مخل امنیت عمومی نیست و حتی از آن‌جهت که به تخلیه هیجانات منجر می‌شود، مفید هم هست. به همین دلیل حضور لباس‌شخصی‌ها برای برهم زدن این‌گونه تجمعات سم است. اگر پلیس، مانع حضور لباس شخصی‌ها در این مراسم شود، آرامش زودتر برمی گردد؛ ۱۱- در این‌که دشمن از آشوب و اغتشاش سود می‌برد تردیدی نیست، اما در بوق کردن این‌که همه تجمع‌کنندگان عامل دشمن‌اند، به یک روش تکراری، خسته‌کننده و باورناپذیر تبدیل شده و حتی حالت ضدتبلیغ پیدا کرده. بدتر این است که گفته شود این‌ها فریب‌خورده و احساساتی و تحت تأثیر رسانه‌های بیگانه‌اند؛ ۱۲- اگر وعده‌های دولت به‌ویژه در امور اقتصادی محقق شود، بسیاری از همراهی‌ها با تجمع‌کنندگان کاسته می‌شود. وقتی تحریم‌ها همچنان ادامه دارد، بلاتکلیفی برجام و بیان حرف‌های تکراری ازجمله مقصر دانستن طرف‌های غربی و دل‌دل کردن برای اتخاذ تصمیم از سوی رئیس‌جمهور، احساس بی‌خیال بودن دولت نسبت به تعامل مثبت با دنیا را افزایش می‌دهد. متأسفانه وزارت خارجه و تیم مذاکره در این زمینه ناکارآمد و کارنابلد هستند. فرستادن سیگنال مثبت به جامعه راهگشاست؛ ۱۳- بعضی مسئولان دولت با حرف‌زدن‌شان هیزم برای آتش می‌آورند و رسانه‌های دولت و حامیانش در اوج ناشی‌گری هنرشان فقط طولانی‌کردن دوره ناآرامی‌هاست. تا وقتی تعریف رسانه از تعریف بوق فاصله نگیرد، آش همین است و کاسه همین؛ ۱۴-از عملکرد دولت چنین برمی‌آید که مشاوران متبحر و دلسوز ندارد، یا اگر دارد به حرف‌شان توجه نمی‌کند. در همین جناح اصولگرا افراد متعددی وجود دارند که پیش‌از این در حل بحران‌ها کارآمدی خود را نشان داده‌اند. از این افراد موجه برای پای کارآوردن اقشار فرهیخته و طبقات مختلف جامعه به سادگی می‌توان بهره گرفت؛ ۱5- آنچه گفته آمد، اشکالاتی است که با اراده و دستور رئیس‌جمهور در کوتاه‌مدت می‌تواند برطرف شود. البته موانع بزرگی چون ناتوانی بخش‌هایی از دولت برای همراهی با او وجود دارد که با جایگزین کردن افراد مجرب می‌تواند برطرف شود. / محمد مهاجری