یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: دستگاه قضا باید با هنجارشکنان و آشوبگران که موجب نگرانی مردم شدند، خانه خدا و قرآن را آتش زدند و به رهبر عزیز و دلسوزِ امت اسلام توهین کردند و حجاب از سر دختر مسلمان بر داشتند، قاطعانه برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به خواسته مردم شریف ایران از دستگاه قضایی در رابطه با اغتشاشگران، اظهار داشت: مردم از دستگاه قضا دو خواسته مهم دارند که یکی این است که علل و عوامل فوت خانم مهسا امینی بررسی و به اطلاع مردم برسد و در این قضیه روشنگری کامل صورت بگیرد، و خواسته دیگر مردم نیز مجازات اغتشاشگران است.

وی با بیان این که بررسی علل فوت خانم مهسا امینی و روشنگری در این زمینه موجب اعتقاد و اطمینان مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود، بیان کرد: دشمن برای آینده برنامه‌ریزی کرده و فتنه‌ها در پیش است و در جریان این فتنه‌ها می‌خواهند دین را از مردم بگیرند، چرا که دشمن فهمیده دین اسلام و قرآن ستون و محور زندگی مردم ایران و مایه حیات این جامعه است، به‌همین دلیل اسلام و قرآن را نشانه گرفته‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با توجه به خواسته مردم از دستگاه قضا جهت برخورد با آشوبگران و فتنه گران، گفت: دستگاه قضا باید با هنجار شکنان و آشوبگران که موجب نگرانی مردم شدند، خانه خدا و قرآن را آتش زدند و به رهبر عزیز و دلسوزِ امت اسلام توهین کردند و حجاب از سر دختر مسلمان بر داشتند، قاطعانه برخورد کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، دلسوز همه مستضعفان عالم هستند، افزود: امروز بسیاری از مستضعفان و انسان‌ها از ادیان مختلف حتی آنان که دین ندارند، به این باور رسیده‌اند که رهبر جمهوری اسلامی تنها رهبری است که دلش برای بشریت می‌سوزد و می‌خواهد ظلمی روی زمین نباشد.

خطیب جمعه رشت تصریح کرد: پرداخت تاوان خسارتی که به اماکن عمومی توسط فتنه گران زده شد، وظیفه دولت نیست و هر خسارتی را که متوجه اشخاص و اموال عمومی بوده، آسیب زنندگان و هنجار شکنان باید بدهند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از اجرای قوانین و اصول مترقی و سعادت آفرین اسلام ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: مردم ایران دنبال اجرای قوانین اسلامی هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز از اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب و رعایت اصول خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید و در اجرای احکام اسلام در مقابل هیچ کس از خود واهمه نشان نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها و در سایه خون شهیدان و با همراهی مردم خوب و مدیریت امامین انقلاب توانسته است بخش‌هایی از احکام اسلام را در جامعه اجرایی کند، اظهار داشت: پدران، مادران و خانواده‌ها نسبت به‌پوشش دختران و همسران خود دقت کنند و مردان نیز زنان نسبت به حجاب همسران خود حساس باشند.

امام جمعه رشت خطاب به رسانه‌های معاند، گفت: جمهوری اسلامی تاکنون از شما جنایتکاران برای اجرای قوانین اسلام اجازه نگرفته است و طبق آیه قرآن، کسی ‌که دست به تخریب مسجد می‌زند، عذاب آخرت پیش روی اوست، اما سوال اینجاست که این رسانه‌های معاند آیا خود را مسلمان می‌دانند و دل‌شان برای ملت مسلمان ایران سوخته است؟

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در بخشی دیگر به حوادث اخیر جهان و دیدار اردوغان با صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با برخی رهبران و روسای جمهور کشورهای مجاور از جمله اردوغان رئیس جمهور ترکیه اتمام حجت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به دیدار اخیر اردوغان و مقامات رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، مطرح کرد: دیدار رئیس جمهور ترکیه پس از ۱۲ سال تیرگی روابط با رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، نشان از تنزل ترکیه دارد، ترکیه که قدری آبرو به‌خاطر برخورد با صهیونیست‌ها داشت اما این آبرو را امروز از دست داد و انتظار می‌رود اردوغان از رفتار دوگانه دست بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha