پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
افغانستان میں درسگاہ پر خودکش حملہ، ۳۲ طلباء شہید و ۴۰ زخمی

حوزه/ کشتار مکرر و بی رحمانه فرزندان امت اسلامی و بخصوص ترور دختران بی گناه دانش آموز افغانی در مراکز آموزشی توسط نیروهای سلفی داعشی در نزد همه وجدانهای بیدار جهان به شدت محکوم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت پیمان با محکوم کردن جنایات تکفیری ها در افغانستان، پاکستان و ایران گفت: کشتار مکرر و بی رحمانه  فرزندان امت اسلامی و بخصوص ترور دختران بی گناه دانش آموز  افغانی در مراکز آموزشی  توسط نیروهای سلفی داعشی در نزد همه وجدان های بیدار جهان به شدت محکوم است.

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی بیان داشت: امروز جهانیان می دانند که حاکمان عربستان  سعودی به عنوان تولید کننده اصلی مواد خام افراطی گری و اندیشه منحط سلفی گری و القای بینش جهادگری تکفیری بطور مستقیم در این جنایت دست دارند.

وی افزود: جریان شوم وهابی تکفیری حاکم بر عربستان امروز تلویزیون های فارسی و عربی اش به بنگاه دروغ پراکنی علیه ایران اسلامی و شیعیان جهان مبدل شده و زمینه بمب گذاری و انتحار برای کشتار شیعیان را فراهم می کنند و ادعای حقوق بشر هم دارند.

پیمان گفت: این جنایات با پشتوانه فتاوای عالم نماهای وهابی انجام می شوند و این مفتیان بد دین باید مسئولیت خود در این جنایت و ریختن خون بیگناهان  را بپذیرند و پاسخگوی عملکرد دینی و سیاسی مخرب خود در منطقه در این چند دهه باشند .

دبیر شورای دین پژوهان همچنین گفت:  این چرخه کور خشونت و ترور و فتنه انگیزی در منطقه که نه تنها به ضرر جهان اسلام و اساس دین، بلکه علیه صلح جهانی است باید متوقف شود و علمای اهل سنت جریان شوم  سوء استفاده از افراطی گری منحط مذهبی را در منطقه متوقف کنند.

وی از  حاکمان کشورهای عربی و پاکستان و افغانستان خواست تا مسئولیت انسانی خود را در زدودن بستر ها و زمینه های تکفیر و ترور و خشونت و قتل بیگناهان فراموش نکنند و با مفتی نماهای عامل این جریانات افراطی برخورد قانونی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha