جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: تا زمانی که کشورهای ظالمی مانند رژیم صهیونیستی اسرائیل به اعمال ظلم بر فلسطینیان ادامه دهند، صلح پایدار در جهان برقرار نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت روز جهانی صلح بیان داشت: آرزوی صلح در سطح جهان تنها با اختصاص یک روز در طول سال به دست نخواهد آمد بلکه نیازمند برداشتن گام های عملی است. مردم تجربه کرده اند که جنگ ها مشکلات را حل نمی کند بلکه مشکلات بیشتری ایجاد می کند. امروز وضعیت بسیاری از کشورها از جمله افغانستان، سوریه، بحرین، لیبی گواه بزرگی بر این مشکلات هستند. تا زمانی که کشورهای غاصب از سرکوب مناطقی مانند فلسطین دست برندارند، ادعای برقراری صلح جهانی یک رویا باقی خواهد ماند.

وی تأکید کرد: برقراری صلح پایدار تنها با حل مشکل کشمیر در جنوب آسیا، مشکل فلسطین در خاورمیانه و حمایت از حقوق اساسی و آزادی های مدنی در داخل کشورها محقق می یابد. حل نشدن این مشکلات پس از گذشت چندین دهه، علامت سوال بزرگی بر عملکرد سازمان های بین المللی است.

وی خاطر نشان کرد: امسال روز صلح در زمانی فرا رسیده که نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حال برگزاری است و مسؤلین تمام دنیا زیر یک سقف جمع شده اند. جنگ افغانستان، بر تمام جهان از جمله جنوب آسیا و خاورمیانه تأثیر گذاشت که بیشترین تأثیر را بر خود افغانستان و کشورهای همسایه آن گذاشت. این جنگها با توطئه تحمیل شد، جنگها مشکلات بیشتری ایجاد می کنند.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در ادامه ابراز داشت: باید حقوق اساسی برای مردم تحت سلطه در سطوح جهانی، کشوری و اجتماعی تامین شود. تا زمانی که کشورهای ظالمی مانند رژیم صهیونیستی به اعمال ظلم بر فلسطینیان ادامه دهند، صلح پایدار در جهان برقرار نخواهد شد. همچنین تا زمانی که سازمان ملل نقش مزدور کشورهای قدرتمند را ایفا کند و هیچ اقدام عملی دیگری جز محکومیت انجام ندهد، صلح تنها یک رویا باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به وضعیت کشور پاکستان اظهار داشت: اخیرا برای از بین بردن صلح در پاکستان توطئه شده است، اما ما با برافراشتن پرچم وحدت و اتحاد این توطئه را خنثی کردیم. این وظیفه دولت است که اقداماتی را برای حقوق اولیه شهروندی در کنار آزادی بیان انجام دهد. اما متأسفانه نوع نگرش اخیر دولت های استانی به ویژه دولت پنجاب در خصوص مجالس عزاداری در چند روز قبل، بسیار ناراحت کننده و غیرقابل قبول بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha