شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اقدامات گروه‌های ضدانقلاب در هفته‌های اخیر گفت: جسارت به قرآن کریم، پرچم سیدالشهدا، تعرض به موکب امام حسین(ع) نشان می‌دهد کسانی که این‌گونه اعتراض می‌کنند و به اموال عمومی حمله می‌کنند از مردم نیستند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد پیرامون حوادث هفته‌های اخیر و اغتشاش گروه‌های معاند در داخل کشور به بهانه دفاع از حقوق زنان، گفت: دشمن در شرایط فعلی تلاش می‌کند فضای اجتماعی کشور را غبارآلود کند قصد دارد، خواسته‌های را مردم را به انحراف بکشاند و به سمت‌وسوی اهداف خود سوق دهد.

وی ادامه داد: یک اتفاقی جایی افتاده باید بررسی شود، به‌عنوان‌مثال دریک اتاق عمل بیمارستانی یک قصور پزشکی اتفاق افتاده است و فردی جان خود را از دست‌داده  پس اتاق‌های عمل را باید تعطیل کنیم؟ آیا باید بیمارستان‌ها را تعطیل کرد؟. در حال حاضر دشمن نقاب خود را برداشته است و هدف اصلی خود را حمله به این نظام و اصل انقلاب اسلامی قرار داده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: علاوه بر اینکه پلیس نماد اقتدار و امنیت هر جامعه‌ای است، فارغ از اینکه آن جامعه می‌تواند اسلامی یا غیر اسلامی باشد، پلیس نماد اقتدار امنیت در هر جامعه‌ای است، دشمن در آغاز هدف خود را حمله به حافظان امنیت قراردادند، بعد از اینکه فضای جامعه غبارآلودتر شد و تصور کردند میدان پیدا کرده اند، لیدرهای جریان‌های انحرافی و همسو زبان آن‌ها باز شد، نقاب خود را کنار زده و اظهارنظر کردند و با تمام موجودیت نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های این جامعه اسلامی مقابله و برخی در مصاحبه‌ها و مقالات ابراز وجود کردند.

وی افزود: بایستی فرصت داده شود تا تمام جوانب حادثه فوت آن خانم بررسی شود؛ کسانی که نسبت به این مسئله اعتراض دشتند در همان روزهای اول به کف میدان آمدند!!؛ باید صبر می‌کردند تا به اعتراضات آن‌ها رسیدگی شود، همان‌طور که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه از همان آغاز دستور پیگیری ویژه این جریان را دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدزاده ادامه داد: عده‌ای به بهانه اعتراض به فوت یک خانم، بانک‌ها و شیشه‌های ادارات دولتی را آتش زدند، اتوبوس، وسایل نقلیه و آمبولانس را تخریب کردند، به خودروی پلیس آسیب زدند؛ چنین رفتارهایی نشانه اغتشاش و بر هم زدن امنیت است.

 وی با اشاره به شهادت رسیدن یکی از خادمان موکب امام حسین (ع) در مشهد که از عزاداران و محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) پذیرایی می‌کرد، افزود: شهید  رسول دوست محمدی یک شهروند عادی که در موکب امام حسین (ع) چای می‌ریخت و هیچ نقشی در فوت خانمی که در تهران از دنیا رفته، نداشته است، به این فرد حمله می‌کنند؛ اغتشاشگران این روزها به بهانه دفاع از حقوق زنان به مردم عادی، نیروهای امنیتی حمله می‌کنند، لذا مردم باید هوشیار باشند، دشمن به بهانه یک موضوع جزئی به اصل تمام هویت جامعه اسلامی و دین مردم را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اقدامات گروه‌های ضدانقلاب در هفته‌های اخیر گفت: جسارت به قرآن کریم، پرچم سیدالشهدا، تعرض به موکب امام حسین (ع) نشان می‌دهد کسانی که این‌گونه اعتراض می‌کنند و به اموال عمومی حمله می‌کنند از مردم نیستند، این جریان تلاش می‌کند به اصل نظام، دین و مردم حمله کند؛ هویت خود را فاش کرده‌اند. مردم مشهد و سایر شهرها با حضور در مراسم تشییع شهدای امنیت صف خود را از آشوب گران جدا کردند.

وی افزود: البته ما نسبت به فوت خانم مهسا امینی متأثر هستیم، بالاخره یک هم‌وطن جان خود را ازدست‌داده است حتماً از مسئولین می‌خواهیم که بررسی کنند، اگر ابعاد پنهانی دارد روشن شود، اگر مقصرینی هم وجود دارد حتماً قانون برخورد لازم را با آن‌ها انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که در این فضای غبارآلود و ناامنی که دشمن ایجاد کرده است وارد نشوند؛ دشمن به‌وسیله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلاش دارد به اهداف خود دست پیدا کند و از غفلت و ناآگاهی مردم سوءاستفاده کند.

وی اضافه کرد: از همه می‌خواهیم که صبوری به خرج داده و اجازه دهند مراجع قانونی کار خودشان را انجام دهند، به بهانه یک حادثه این‌همه خدمات ارزشمند نظام اسلامی را در عرصه‌های مختلف نادیده نگیرند؛ امروز درحالی‌که کشورها تحریم‌های زیادی شده است، پیشرفت‌های کلانی اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدزاده در پایان افزود: غربی‌ها واقعاً به استیصال افتاده اند، علیه جمهوری اسلامی ایران سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را انجام دادند ولی نتوانستند ما را از پای در بیاورند و نخبگان ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha