دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین
آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین

حوزه/ اشغال قلمرو آرژانتین توسط بریتانیا نه تنها بر اعمال حاکمیت آرژانتین تأثیر می‌گذارد، بلکه بر موقعیت ژئوپلیتیکی اقیانوس اطلس جنوبی نیز اثرگذار است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، رئیس جمهور آرژانتین در جلسه‌ای با حضور فرماندهان نظامی این کشور، اشغال جزایر مالویناس توسط بریتانیا را محکوم کرد. مالویناس مجمع الجزایری واقع در جنوب اقیانوس اطلس و در نزدیکی آرژانتین قرار دارد و آرژانتین مدعی حاکمیت آن است، اما از نظر سیاسی بریتانیا آن را اداره می‌کند.

آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، در این خصوص تأکید کرد: اشغال قلمرو ما توسط بریتانیا نه تنها بر اعمال حاکمیت آرژانتین تأثیر می‌گذارد، بلکه بر موقعیت ژئوپلیتیکی اقیانوس اطلس جنوبی نیز اثرگذار است.

وی افزود: دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم، ما را با چالش‌های جدیدی روبرو می‌کند که در آن نیروهای مسلح نقش مهمی در دفاع از حاکمیت، منابع و مردم ایفا می‌کند.

فرناندز اظهار داشت: آرژانتین دارای ویژگی‌هایی است که آن را به کشوری مهم در صحنه جهانی تبدیل کرده است و برای دفاع از منافع حیاتی کشورمان باید یک سیاست دفاعی محکم و راهبردی برای محافظت از همه مردم آرژانتین داشته باشیم.

انگلستان از سال ۱۸۳۳ پس از ۷۴ روز جنگ با آرژانتین مجمع الجزایر مالویناس را اشغال کرد. در ژوئن سال ۱۹۸۲ نیز بین این دو کشور بر سر حاکمیت این جزایر، جنگی رخ داد که منجر به کشته شدن ۶۴۹ سرباز آرژانتینی و ۲۵۵ سرباز انگلیسی شد. مجمع الجزایر مالویناس که با نام «مجمع الجزایر فالکلند» نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای سرشار از منابع نفتی است که انگلستان آن را مانند یکی از مستعمره‌های خود قلمداد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha