جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی 1402-1401 حوزه علمیه خواهران خوزستان

حوزه / سرپرست معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان گفت: از زمان تأسیس حوزه علمیه در استان خوزستان، در مقطع سطح دو، ۳ هزار و ۹۷۵ طلبه و در مقطع سطح سه ۱۷۴ طلبه فارغ التحصیل داشته‌ایم.

خانم اشرفی سرپرست معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان در حاشیه مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، اظهار داشت: در حوزه علمیه خواهران تا کنون ۴۰۰ نفر ثبت نام قطعی داشتیم و تعدادی نیز در صف انتظار هستند.

وی ادامه داد: با مجموع طلاب ورودی در سطح ۲، دو هزار ۵۸۷ طلبه، در مقطع سطح سه، ۳۴۸ طلبه و در مقطع سطح چهار نیز ۵۸ طلبه مشغول تحصیل هستند.

اشرفی افزود: از زمان تأسیس حوزه‌ علمیه در استان خوزستان، در مقطع سطح دو، ۳ هزار و ۹۷۵ طلبه و در مقطع سطح سه، ۱۷۴ طلبه فارغ التحصیل داشته‌ایم.

سرپرست معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان گفت: تمامی طلاب خواهر فارغ التحصیل در زمینه تبلیغ، تدریس، کادر مدارس و آموزش و پرورش جذب شده و مشغول به فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: درخصوص طرح تحولی در حوزه علمیه غالبا بحث‌های آموزشی مصوب از مرکز است، اما در کنار آن فعالیت‌هایی مثل برگزاری المپیاد برای اساتید و طلاب وجود دارد که سبب افزایش انگیزه علمی لازم می‌شود.

اشرفی یادآور شد: در سطح سه نیز طرح تحول بر مبانی تأسیس رشته‌های جدید و پرکاربرد مثل مشاور، اخلاق و تربیت اسلامی، تربیت کودک بوده و طلاب خواهر نیز تمایل بیشتری برای فراگیری دارند.

سرپرست معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته نیز تاکنون رشته اخلاق و تربیت اسلامی تأسیس شده و رشته‌های دیگری مثل مطالعات زنان و تربیت کودک در دست بررسی است تا تاسیس و جذب طلبه داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha