شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجۃ الاسلام مہدی مہدوی پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان در  سفر به منطقه جامو-کشمیر با علما، فرهیختگان، اندیشمندان، مسؤولین احزاب مختلف و مردم شیعه و سنی ملاقات کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هند در سفر به جامو-کشمیر با علما، فرهیختگان، اندیشمندان، مسؤولین احزاب مختلف اعم از شیعه و سنی ملاقات کرد.

وی در این سفر با مفتی ناصر الاسلام مفتی اعظم کشمیر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر، حجت‌الاسلام عمران انصاری رئیس اتحادیه شیعیان کشمیر و دکتر محمد عمران همدانی دیدارهای جداگانه ای داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان همچنین در مراسم رونمایی جلد اول کتاب تاریخ شیعیان کشمیر نوشته قاضی حکیم امتیاز حسین، حقوقدان و نویسنده سرشناس کشمیر شرکت و به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند بار دیگر این فرصت را به بنده داد که کشمیر را که سرزمین شعر و ادب و دانش و سرزمین حکیمان، اندیشمندان، شاعران و نویسندگان بزرگ هست ببینم. اقشار مختلف جامعه باید برای شکوفایی جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشمیر، نقش خود را ایفا کنند.

وی ضمن قدردانی از زحمات قاضی حکیم امتیاز اظهار داشت: قاضی حکیم، اندیشمندی بلندپایه است که با نگارش تاریخ شیعه کشمیر شاهکاری غرورآفرین و ستودنی انجام داده است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور در پایان مراسم نیز با سمیر صدیقی عالم دینی سرشناس منطقه، یوسف جمیل روزنامه نگار برجسته و دکتر شاد رمضان شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته ادبیات کشمیری و فرهیختگان شیعه و سنی دیدار کرد.

وی همچنین با حضور در منزل حجت‌الاسلام محمد عباس انصاری از علمای نامی کشمیر و رئیس سابق حزب حریت از وی عیادت و برای بهبود این روحانی دعا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha