شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جموں و کشمیر میں شیعہ وقف بورڈ کی تشکیل کا منصوبہ ناقابل قبول

حوزه/ در فقه جعفری، واگذاری مناصب اسلامی به یک دولت غیرمسلمان کاری حرام و ممنوع است و اگر فردی در این زمینه اقدامی کند، باید علیه آن اعتراض و مقاومت کند چرا که شرع اسلام چنین تقاضایی می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» شیعیان جامو و کشمیر هند با واکنش به برنامه دولت برای تشکیل هیئت وقف شیعه، این اقدام را بدترین دخالت در امور مذهبی دانستند.

طبق گزارش دهها تن از شیعیان در تجمعات روز جمعه گذشته در جامو و کشمیر و اطراف آن شرکت کردند و علیه طرح دولت اعتراض کردند.

به همین مناسبت، ائمه جمعه ضمن توضیح دیدگاه فقه جعفری در مورد موقوفات و وضعیت شرعی و شرایط، تصریح کردند که هیچ حدی برای انحراف از حدود و محدودیت های تعیین شده توسط شرع در امر تعادل و مدیریت موقوفات وجود ندارد.

ائمه جمعه قاطعانه تاکید کردند: در فقه جعفری، واگذاری مناصب اسلامی به یک دولت غیرمسلمان کاری حرام و ممنوع است و اگر فردی در این زمینه اقدامی کند، باید علیه آن اعتراض و مقاومت کند چرا که شرع اسلام چنین تقاضایی می کند.

طبق گزارش به دست آمده؛ قطعنامه اعتراضی در اجتماعات جمعه توسط مردم تصویب شد. 

روحانیون هند در این اعتراض مردمی دیدگاه اسلام را در مورد موقوفات بیان کرند و حجج اسلام والمسلمین آقا سید حسن الموسوی الصفوی رئیس انجمن شریعت شیعیان، سید یوسف الموسوی، سید محمد حسین موسوی، سید عابد حسینی، آقا سید محمد عقیل موسوی، سید محمد صفوی، حکیم سجاد، سید محمد حسین، بشیر احمد زادو، سید محمد حسین، محبوب الحسن، سید مصطفی و شریف الدین باتی در مناطق مختلف جامو کشمیر سرپرستی اعتراض مردمی علیه این طرح دولت را به عهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha