پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آغا سید حسن موسوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی گفت: احترام و تکریم مقدسات همه مذاهب در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است، لذا باید برای جلوگیری از توهین و تحقیر ادیان و شخصیت‌های مذهبی قانونی وضع شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند در مراسم سالروز ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی روحانی هند، ضمن محکومیت گسترش فعالیت ضد اسلام و مسلمانان، ابراز داشت: توهین به پیامبر اکرم غیرقابل تحمل است و باید جلوی آن گرفته شود بنابراین قانونگذاری لازم برای جلوگیری از این نوع حوادث ضروری است.

وی تاکید کرد: همه ادیان و مذاهب محترم هستند و احترام و تکریم مقدسات همه مذاهب در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است، لذا باید برای جلوگیری از توهین و تحقیر هر دینی و شخصیت های مذهبی قانونی وضع شود.

رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر تاکید کرد: مسلمانان همچنان در انتظار برخورد قانونی علیه عاملان توهین به مقدسات در هند هستند.

حجت‌الاسلام سید حسن صفوی با ابراز تاسف از ادعای لغو امتیازات و تسهیلات زائران عتبات عالیات در ایران، عراق و سوریه گفت: حذف امتیازات زائران محکوم است. این امتیازات اگر حذف شده، بازگردانده شود زیرا فریضه حج فقط بر عهده کسانی است که توانایی مالی دارند، اما از طریق زیارت معصومین، حتی فقرا و نیازمندان نیز با قناعت و صرفه جویی به آرزوی خود می رسند، لذا دولت باید امتیازات موجود برای زائران را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha